Market

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΒΕΡΟΛΙΝΟ: IFA 2017

Ο όγκος των παραγγελιών που έγιναν στην εξαήμερη διάρκεια της διοργάνωσης άγγιξε τα τα 4.7 δις ευρώ!

Με 1.805 εκθέτες, 253.000 επισκέπτες, 6.000 δημοσιογράφους (από 70 διαφορετικές χώρες) και 159.000 τετραγωνικά μέτρα έκταση, η IFA έκλεισε χτες (6/9/17) τις πύλες της επιβεβαιώνοντας και τη φετινή χρονιά τον καίριο ρόλο της στην τεχνολογική βιομηχανία, συγκεντρώνοντας, σε ένα προορισμό, περισσότερα consumer electronics προϊόντα από οποιαδήποτε άλλη έκθεση παγκόσμια.  Το Photonet, όπως πάντα, έδωσε το παρών!

Eπί έξι ημέρες (1-6/9) η IFA φιλοξένησε τις κορυφαίες κατασκευάστριες εταιρίες παγκοσμίως, οι οποίες παρουσίασαν νέα προϊόντα, αξεσουάρ και υπηρεσίες. Ο διευρυνόμενος κλάδος B2B (Business-to-Business) φιλοξενήθηκε σε ένα νέο χώρο, με την επωνυμία IFA Global Markets, στην καρδιά της πόλης (Berlin Station) ο οποίος έχει πλέον διπλασιαστεί σε μέγεθος και ήταν πλήρως κατειλημμένος από ενδιαφερόμενους.

Ερευνητές, προγραμματιστές και νεοσύστατες εταιρίες παρουσίασαν τις ιδέες τους στα πλαίσια του section IFA NEXT (Hall 26). Oι επισκέπτες είχαν έτσι την ευκαιρία να γνωρίσουν πιθανές εκδοχές του μέλλοντός μας  ως προς τον τρόπο με τον οποίο θα εργαζόμαστε και θα ζούμε, ανακαλύπτοντας τις σχετικές εξελίξεις στην παγκόσμια τεχνογνωσία, σε συνδυασμό με οραματικές ιδέες που ενδέχεται να διαμορφώσουν το ψηφιακό μέλλον μας. Το IFA NEXT τοποθετήθηκε δίπλα στο νέο χώρο που φιλοξένησε τα IFA Keynotes, το IFA+ Summit, καθώς και επιλεγμένες παρουσιάσεις της IFA και εταιριών της βιομηχανίας.

IFA NEXT

Ο Δρ. Christian Göke (Διευθύνων Σύμβουλος Messe Berlin) σχολίασε για την IFA 2017: «Η καινοτομία είναι στο DNA της IFA. Επί σχεδόν 100 χρόνια, η καινοτομία ήταν στο επίκεντρο αυτής της εμπορικής έκθεσης, η οποία διευρύνεται συνεχώς. Κανένα άλλο event δεν συγκεντρώνει τόσους πολλούς λιανοπωλητές, καταναλωτές, εμπορικούς επισκέπτες και δημοσιογράφους σε μια τόσο ιδανική εποχή του χρόνου.»

Ο Δρ. Christian Göke κατά τη διάρκεια της εναρκτήριας συνέντευξης τύπου για την IFA 2017.

Ο Jens Heithecker (Εκτελεστικός Διευθυντής της IFA) συμπλήρωσε: «Η IFA επιδιώκει την επιτάχυνση της ανάπτυξης και της καινοτομίας και γι’ αυτό καθίσταται όλο και πιο ελκυστικός προορισμός για τους εμπορικούς επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Η IFA είναι πλέον η σημαντικότερη εμπορική καταναλωτική έκθεση για τον κλάδο των consumers electronics, με τον μεγαλύτερο αριθμό εμπορικών επισκεπτών και την υψηλότερη διεθνή συμμετοχή εκθετών».

Οι Οικιακές Συσκευές (μικρές και μεγάλες) φιλοξενήθηκαν για δέκατη φορά στην IFA, που έχει πλέον καταστεί η μεγαλύτερη εμπορική έκθεση (και) γι’ αυτόν τον κλάδο. Κάλυψαν και πάλι ένα ευρύ φάσμα συσκευών από κάθε κατηγορία, αποδεικνύοντας τη συνεχή προσπάθεια της βιομηχανίας για καινοτομία. Οι τάσεις περιλαμβάνουν έξυπνες, συνδεδεμένες συσκευές που διαθέτουν νέες λειτουργίες που εξοικονομούν ενέργεια, είναι ευκολότερες στη χρήση και διαθέτουν προγραμματιζόμενα χαρακτηριστικά εξοικονόμησης χρόνου. Οι συσκευές μαγειρέματος από την πλευρά τους εστιάζουν στην προσφορά υγιεινότερων φαγητών με τη χρήση φρέσκων συστατικών. Εκτός από τα εξαιρετικά τεχνικά χαρακτηριστικά, οι μεγάλες και οι μικρές ηλεκτρικές συσκευές διαθέτουν επίσης εξαιρετικό σχεδιασμό και υλικά υψηλής ποιότητας.

Ο Jens Heithecker, Εκτελεστικός Διευθυντής της IFA, μιλώντας στα πλαίσια της εναρκτήριας συνέντευξης τύπου της φετινής διοργάνωσης.

Με αφετηρία το 2008, το section Home Appliances @ IFA κατόρθωσε να αυξάνει την έκτασή του σε εκθεσιακούς χώρους και στους αριθμούς των εκθετών του, χρονιά με τη χρονιά. Στην παρθενική του εμφάνιση κάλυψε τέσσερις αίθουσες, ενώ το 2017 έφτασε τις 11. Παράλληλα, από το 2008 ως σήμερα, ο αριθμός των σχετικών εκθετών έχει τριπλασιαστεί!

«Είμαστε ευχαριστημένοι που το section Home Appliances @ IFA πραγματοποιείται για δέκατη φορά. Μεταξύ άλλων, το γεγονός αυτό είναι απόδειξη ότι τα τμήματα καταναλωτικών ηλεκτρονικών ειδών και οικιακών συσκευών είναι πλέον ένας συνδυασμός που κερδίζει. Μαζί καταδεικνύουν τον σταθερό ρόλο της IFA ως της ιδανικής πλατφόρμας παρουσίας για τις επιτυχημένες επιχειρήσεις. Καμία άλλη εμπορική έκθεση δεν πληροί τις απαιτήσεις της βιομηχανίας, των εμπόρων λιανικής, των καταναλωτών και των μέσων ενημέρωσης με τέτοιο τρόπο. Αυτό αντανακλάται στη θετική ώθηση που δίνει στην αγορά και στη σταθερή αύξηση του όγκου των παραγγελιών, ο οποίος στην τελευταία διοργάνωση (σ.σ.: 2016) ξεπέρασε τα 4.5 δισεκατομμύρια ευρώ, στην αρχή της περιόδου αιχμής των ετήσιων πωλήσεων πριν από τα Χριστούγεννα”, δήλωσε ο Hans-Joachim Kamp (Πρόεδρος Συμβουλίου gfu Consumer & Home Electronics GmbH). Οι αντίστοιχες εκτιμήσεις για το 2017 μιλούν για παραγγελίες ύψους 4.7 δις ευρώ!

Hans-Joachim Kamp.

Οι αγορές είναι αισιόδοξες

Το 2017 ο παγκόσμιος κύκλος εργασιών στην αγορά ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης προβλέπεται να φθάσει τα 887 δισεκατομμύρια ευρώ, γεγονός που δείχνει ρυθμό ανάπτυξης περίπου 4%. Οι προβλέψεις για την παγκόσμια αγορά οικιακών συσκευών είναι επίσης αισιόδοξες. Οι ερευνητές της αγοράς προβλέπουν ότι οι πωλήσεις Μικρών Οικιακών Συσκευών (πλην της Βόρειας Αμερικής) θα φθάσουν τα 46.5 δις ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση περίπου 7%. Οι πωλήσεις μεγάλων οικιακών συσκευών αναμένεται να φθάσουν τα 180 δις ευρώ.

Οι νέες τάσεις

Εξαιρετικά λεπτές οθόνες HD που μπορούν να κρεμαστούν στον τοίχο, εξαρτήματα μουσικής hi-fi που διαθέτουν άριστο ήχο, κάμερες που καταγράφουν βίντεο 360 μοιρών, φωνητικός έλεγχος για τα media σε ένα πλήρως συνδεδεμένο σπίτι, προϊόντα που έχουν εκτυπωθεί από 3D printers, εντυπωσιακά gadgets όπως ιχνηλάτες δραστηριότητας (activity trackers) και smartwatches που προωθούν τo fitness και την υγεία. Αυτά είναι μερικά μόνο από τα προϊόντα που αναδείχτηκαν στην IFA 2017, λεπτομέρειες για τα οποία θα διαβάσετε αναλυτικά στο επόμενο τεύχος του Photonet!

H Sony RX0 αποτέλεσε ένα από τα σημαντικότερα φωτογραφικά highlights της φετινής IFA: την πήραμε στα χέρια μας για μια πρώτη γνωριμία. Οι λιλιπούτειες διαστάσεις της γίνονται προφανείς με τη μηχανή τοποθετημένη επάνω στο καλοκαιρινό τεύχος του Photonet!

Η IFA, την προσεχή χρονιά, θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 31/8-5/9/2018.

Σχετικά με τον συντάκτη

Κωνσταντίνος Φλώρος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Περιοδικών Ήχου και Εικόνας (EISA) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.