CSC Δοκιμές

TEST: PANASONIC LUMIX DMC-GF7

Με βασικά προσόντα τις μικρές φυσικές διαστάσεις και το χαμηλό βάρος.

Μια μηχανή για όλες τις τσέπες, κυριολεκτικά και μεταφορικά…

Οι μηχανές GF της Panasonic αποτελούν την entry-level κατηγορία των mirrorless της εταιρίας και απευθύνονται σε ένα ευρύτατο κοινό χρηστών, που στη γενική πλειοψηφία είναι αρχάριοι με απαιτήσεις, αρέσκονται στις τεχνολογικές ευκολίες, είναι διατεθειμένοι να μην πάρουν compact (ή να την αντικαταστήσουν) δίνοντας κάτι παραπάνω, είναι γκατζετάκηδες, καλοβλέπουν τη δυνατότητα εναλλαγής φακών και την πιθανότητα να πάρουν ένα δεύτερο κάποια στιγμή στο μέλλον, θέλουν να έχουν μια μικρή μηχανή πάντα μαζί τους χωρίς να προβληματίζονται πώς θα τη μεταφέρουν, αρχίζουν να φλερτάρουν με το ενδεχόμενο της επεξεργασίας και βέβαια ενδιαφέρονται τόσο για την ποιότητα στατικών εικόνων, όσο και την ποιότητα βίντεο. Για όλους αυτούς, η νέα GF7 της Panasonic αποτελεί εξαιρετική επιλογή.

Panasonic Lumix DMC-GF7

Σχεδίαση – Εργονομία

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της μηχανής, που δε χρειάζεται να διαβάσεις εγχειρίδιο για να το διαπιστώσεις, είναι οι μικρές φυσικές διαστάσεις και το χαμηλό βάρος. Είναι κατά τι βαρύτερη από μια compact, ειδικά με τον 12-32mm φακό του βασικού κιτ, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί άνετα να χωρέσει σε μια μεγάλη τσέπη ή σε μια μικρή θήκη για να την έχετε πάντοτε μαζί. Σημειώνεται ότι ο φακός είναι σχεδιασμένος να συμπτύσσεται, περιορίζοντας το πλάτος του σώματος/φακού σε κάτι λιγότερο από 6cm. Το βασικό υλικό κατασκευής είναι το πλαστικό, κάτι που μεταφράζεται σε ιδιαίτερα χαμηλό βάρος, αλλά και μια όχι ιδιαίτερα καλή αίσθηση στιβαρότητας. Ευτυχώς τις εντυπώσεις διασκεδάζει η λαστιχένια επένδυση (απομίμηση δέρματος) που επιτρέπει σταθερό κράτημα. Ο κάτοχός της πρέπει να αρκεστεί στο καδράρισμα μέσω της αρθρωτής οθόνης, η οποία ανασηκώνεται σε γωνία 180ο και βοηθάει καθοριστικά σε selfie λήψεις.

Panasonic Lumix DMC-GF7 back

Η οθόνη έχει διαγώνιο 3″, ανάλυση 1.040.000 κουκκίδες και σε συνθήκες δωματίου και σκιάς είναι πράγματι εξαιρετική. Τόσο που κολακεύει υπέρμετρα τις φωτογραφίες, τονίζοντας το κοντράστ και τα χρώματά τους. Κάτω από δυνατό ήλιο, η απόδοσή της μειώνεται αισθητά. Είναι επίσης ευαίσθητη στην αφή και μέσω του αγγίγματος η μηχανή εστιάζει και ενεργοποιεί το κλείστρο. Εκτός από αυτό όμως, η GF7 αξιοποιεί τη συγκεκριμένη δυνατότητα για να ενσωματώσει αρκετές από τις λειτουργίες της πάνω στο πάνελ της οθόνης. Έτσι, εκτός από το πλήκτρο Fn1 που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά, υπάρχουν ακόμα 5 ψηφιακά πλήκτρα, για την επιλογή των οποίων ο χρήστης πρέπει να πατήσει πάνω στην οθόνη. Γενικά δεν είμαι υπέρμαχος των οθονών αφής, και σίγουρα δε νομίζω ότι το να μεταφέρεις λειτουργίες πάνω σε αυτές είναι ό,τι καλύτερο. Από την άλλη όμως, ο διαθέσιμος χώρος στην πλάτη της μηχανής είναι τόσο λίγος που μετά βίας χωράνε 4-5 μικρά πλήκτρα και ο περιστρεφόμενος επιλογέας. Το μέγεθος των πλήκτρων δε θα βολέψει όσους έχουν φαρδιά δάκτυλα και η μικρή απόσταση μεταξύ τους θα προκαλέσει συχνά ενεργοποίηση λάθος λειτουργιών από ατυχές πάτημα. Το πλήκτρο έναρξης εγγραφής βίντεο είναι λίγο ξεκομμένο (αυτό είναι καλό) και είναι αρκετά δύσκολο αν όχι απίθανο να το πατήσεις κατά λάθος. Ο περιστρεφόμενος επιλογέας προγραμμάτων έχει καλή αίσθηση και ταιριάζει γάντι στο σχεδόν μινιμαλιστικό σύνολο.

Panasonic Lumix DMC-GF7 top

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Η GF7 είναι μια μηχανή micro 4/3 και ενσωματώνει το γνωστό Live MOS αισθητήρα των 16ΜΡ που βλέπουμε αρκετό καιρό τώρα στα μοντέλα της Panasonic και της Olympus. Η ελάχιστη ευαισθησία λήψης είναι τα ISO 200 και η μέγιστη τα ISO 25600. Τα raw αρχεία της μηχανής απαιτούν το Camera Raw 9 ή το Lightroom CC/6 για να ανοίξουν. Εναλλακτικά μπορείτε να τα “δείτε” με το Capture One 8.2. Το SilkyPix που περιλαμβάνεται στη συσκευασία δε μου αρέσει καθόλου, δεν έχει τη λειτουργικότητα των προαναφερθέντων και δεν το προτείνω ιδιαίτερα. Η μηχανή έχει αρκετά καλές δυνατότητες αναφορικά με τη λήψη βίντεο, υποστηρίζοντας 50/60p (PAL/NTSC) στο fullHD με πληροφορία σήματος που αγγίζει τα 28Mbps. Στη μέγιστη ανάλυση μπορείτε επίσης να τραβήξετε στα 30/25/24p. Η νέα Panasonic ενσωματώνει Wi-Fi, μπορεί να συνδεθεί μέσω εφαρμογής με smartphones και tablets,  όχι όμως με την αμεσότητα του NFC.

Panasonic Lumix DMC-GF7 Wifi-sharing

Το σύστημα εστίασης στηρίζεται σε τεχνολογία contrast-detection, προσφέρει δυνατότητα ανίχνευσης σημείου, face/eye detection, αυτόματη επιλογή 23 σημείων, μιας αυξομειούμενης περιοχής και σημείου (pinpoint). Το ενδιαφέρον στην υπόθεση είναι ότι η ευαισθησία απόκρισης της εστίασης κυμαίνεται μεταξύ του-4EV και του 18EV. Η GF7 προσφέρει πλήθος αυτοματοποιημένων προγραμμάτων λήψης, αρκετά εκ των οποίων μπορεί να ενεργοποιηθούν και κατά τη διάρκεια του βίντεο, διευκολύνοντας τον αρχάριο φωτογράφο, που θέλει ένα καλό αποτέλεσμα χωρίς να χρειάζεται να μπλέξει με χειροκίνητες ρυθμίσεις. Παράλληλα συναντάμε και έναν αρκετά μεγάλο αριθμό ψηφιακών φίλτρων, για τα περισσότερα εκ των οποίων ισχύουν και στην περίπτωση βίντεο, που βοηθούν στο να μην μπλέξει κάποιος με το στάδιο της επεξεργασίας μετά τη λήψη. Ακόμα όμως και ο χρήστης που έχει περισσότερες απαιτήσεις θα ικανοποιηθεί σε σημαντικό βαθμό, αφού η μηχανή έχει εύρος ταχυτήτων κλείστρου 60-1/16000sec και επιτρέπει χειροκίνητο προσδιορισμό του white balance με παράλληλη δυνατότητα διόρθωσης σε άξονες του μπλε/κίτρινου και magenta/πράσινου. Έχει επίσης τη δυνατότητα αυτόματου bracketing 3, 5 ή 7 καρέ με έως και 3 στοπ αυξομείωση. Παρέχει επίσης ηλεκτρονικό αλφάδι, ιστόγραμμα πραγματικού χρόνου, zebra pattern για τα βίντεο και δυνατότητα επισήμανσης των καμένων περιοχών στην περίπτωση λήψης στατικών εικόνων.

Panasonic Lumix DMC-GF7 Sample Photo

Νυχτερινή λήψη με κόντρα φωτισμό, εκεί όπου αναδεικνύεται το βασικό μειονέκτημα του φακού του κιτ, το flare.

 






Aρθρογράφος

Γιώργος Τσάφος

Συνεργάζεται με τα περιοδικά μας από το 2002. Μέλος του διεθνούς φωτογραφικού πρακτορείου Lonely Planet Images επί μακρά σειρά ετών, έχει δημοσιεύσει εικόνες του σε Lonely Planet, Frommer’ s, Dorling kindersley και National Geographic Traveler. Έχει συνεργαστεί επίσης με New York Times, Sunday Times, Καθημερινή, Icon Travellers κ.ά. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Ψηφιακή Φωτογραφία - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε» και εισηγητής τεχνικών σεμιναρίων που απευθύνονται τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε ερασιτέχνες φωτογράφους.