Market

BLACK FRIDAY 2018: ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΜΕ ΑΓΟΡΑΖΟΝΤΑΣ!

Το πανηγύρι των προσφορών άρχισε!

Η Black Friday είναι ένας θεσμός που ξεκίνησε στις ΗΠΑ, την ημέρα που ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών, κάθε τέταρτη Πέμπτη του Νοεμβρίου. Στην Ελλάδα φέτος διεξάγεται για 3η χρονιά και η συμμετοχή των καταστημάτων σε αυτή αναμένεται να είναι κατά πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με το 2016 και το 2017 αντίστοιχα!

Ήδη από το Σάββατο 18 Νοεμβρίου(!) οι πρώτες εξαγγγελίες προσφορών έχουν ξεκινήσει, επιβεβαιώνοντας απόλυτα την περσινή πρόβλεψη του Πρόεδρου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) Βασίλη Κορκίδη, ο οποίος στα πλαίσια του σχολίου του για τη 2η χρονιά εφαρμογής του θεσμού στην Ελλάδα, τόνισε: «η Black Friday της μίας ημέρας, επεκτάθηκε σε τριήμερο, αλλά ακόμα και σε εβδομάδα. Το ξεχείλωμα αυτό μάς προειδοποιεί ότι του χρόνου θα μιλάμε για Greek Black Week.»

Αν μάλιστα λάβουμε υπόψιν τα αποτελέσματα φετινής περιοδική έρευνας από το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ για την κίνηση της αγοράς κατά την περίοδο των ενδιάμεσων εκπτώσεων του Νοεμβρίου, σύμφωνα με τα οποία ενώ αυξήθηκε ο αριθμός των επιχειρήσεων που συμμετείχαν σε αυτές, οι περισσότερες (47%) κατέγραψαν χαμηλότερες πωλήσεις σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσυνή περίοδο, καταλαβαίνουμε ότι οι πάντες προτίθενται να παίξουν τα ρέστα τους αυτή την εβδομάδα!

Ο Έλληνας καταναλωτής, συνεπώς, αντιμετωπίζει ήδη μια …φρενίτιδα εκπτώσεων, για τη σωστή αντιμετώπιση και διαχείριση των οποίων η καλύτερη τακτική περιγράφεται με τρεις μόνο λέξεις: «ψυχραιμία και προγραμματισμός».

Οι δικές μας συμβουλές

  • Όπως ήδη σημειώσαμε, πολλές προσφορές καταστημάτων βρίσκονται ήδη στα αντίστοιχα websites τους, δίνοντας μάλιστα και δυνατότητα αγορών προ της Παρασκευής 23/11! Αν δεν το έχεις κάνει ήδη, ξεκίνα άμεσα το online ψάξιμο: φτιάξε τη λίστα με τα ψώνια σου, ψάξε τα καταστήματα και φτιάξε ένα συγκριτικό πίνακα. Βάλε σε bookmarks τα προϊόντα που θέλεις να αγοράσεις. Έτσι, θα ξέρεις πού να βρεις τι και σε ποια τιμή. Στη συνέχεια και -εφόσον είσαι σίγουρος (-η) για την επιλογή σου- εκμεταλλεύσου την ευκαιρία να αγοράσεις νωρίτερα, αποφεύγοντας και το στριμωξίδι!
  • Προτίμησε πιστωτική αντί για χρεωστική κάρτα. Αφενός θα μπορέσεις να ζητήσεις να βάλεις και (άτοκες!) δόσεις εάν υπάρχει δυνατότητα από το κατάστημα, αφετέρου έχεις μεγαλύτερο όριο αγορών, εάν και εφόσον φυσικά κρίνεις πως αυτές σου είναι απαραίτητες. Έλεγξε από τώρα τι υπόλοιπο έχεις στην κάρτα σου και όχι την τελευταία στιγμή, για να μη βρεθείς προ εκπλήξεως.
  • Μην παρασυρθείς από τον ενθουσιασμό και καταλήξεις με προϊόντα που δεν χρειάζεσαι.  Πρώτιστος οδηγός πρέπει να είναι οι ανάγκες σου και όχι οι χαμηλές τιμές! Μπορεί κατά τη διάρκεια των προσφορών Black Friday οι τιμές να είναι πραγματικά προκλητικές για σωρεία προϊόντων, αυτό όμως δε σημαίνει πως πρέπει να αγοράσεις τα πάντα εδώ και τώρα: εκπτώσεις και προσφορές υπάρχουν πλέον σε πολλές και διαφορετικές περιόδους του χρόνου, σε όλες τις εποχές.
  • Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, και μέχρι την κορύφωση της Παρασκευής, οι προσφορές καθημερινά θα πέφτουν βροχή, από όλο και περισσότερες πηγές αγοράς. Μην παρασυρθείς από τις τιμές-χώμα που θα βρεις σε άγνωστα online καταστήματα, χωρίς εγγυήσεις και χωρίς να είσαι σίγουρος ότι το προϊόν που θα πάρεις είναι αυθεντικό. Προτίμησε κάποιο επώνυμο και καταξιωμένο όνομα. Έτσι, θα έχεις και εξασφαλισμένη εγγύηση, και κάποιον να μιλήσεις εάν αντιμετωπίσεις κάποιο πρόβλημα.

Black Friday

Σε συνέχεια των παραπάνω, ας δούμε και τι συμβουλεύει σχετικά, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου:

  • Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά τις ημέρες πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).
  • Οι έμποροι θα πρέπει να εφαρμόζουν τις σχετικές διατάξεις της Κωδικοποίησης Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ) αναφορικά με τις «Πρακτικές πώλησης με μειωμένη τιμή ή παροχή πρόσθετου οφέλους προϊόντων και υπηρεσιών» (βλ. άρθρο 78). Η διαπίστωση παραβάσεων κυρώνεται βάσει των διατάξεων της παρ.9 άρθρο 78 των Κανόνων ΔΙΕΠΠΥ (για είδη μαζικής κατανάλωσης, όπως είδη διατροφής, ατομικής υγιεινής, οικιακής καθαριότητας) και του άρθρου 21 του ν. 4177.13 (για όλα τα άλλα καταναλωτικά αγαθά).
  • Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ.2 άρθρο 15 του ν.4177/2013, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα, εκτός αν έχουν εκδοθεί σχετικές αποφάσεις των οικείων Αντιπεριφερειαρχών, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου.
  • Υπενθυμίζεται επίσης, ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, καθώς και στην τηλεφωνική γραμμή 1520 η οποία είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.
Καλές (και μυαλωμένες!) αγορές

  • Το άρθρο ενημερώθηκε στις 19/11/18

Σχετικά με το συντάκτη

Κωνσταντίνος Φλώρος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Περιοδικών Ήχου και Εικόνας (EISA) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;