Market

BLACK FRIDAY 2019: NOYMEΡΑ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΑ!

Η 29η Νοεμβρίου φέρνει τη φετινές καλύτερες εκπτώσεις της χρονιάς!

Kατά τη διάρκεια των προσφορών της Black Friday, ο πωλητής και ο αγοραστής αλλάζουν τους ρόλους. Υπό κανονικές συνθήκες, οι πελάτες αποκτούν τα οφέλη από τις αγορές σε τακτική βάση και επομένως, λαμβάνουν μελλοντικά οφέλη. Κάθε Νοέμβριο, πλέον, τα καταστήματα είναι αυτά που πρέπει να αποδείξουν την πίστη τους προς τους πελάτες, η οποία μπορεί να εκτιμηθεί με το ποσό των προσφερόμενων εκπτώσεων και τη διαθεσιμότητα προϊόντων υψηλής έκπτωσης.

Για αρκετά χρόνια, οι αναλυτές του Black-Friday.Global παρακολουθούν στενά τις τάσεις της Black Friday στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Παρακάτω, παρουσιάζουμε στατιστικές και ενδιαφέροντα γεγονότα που συνδέονται με την πιο πολυσύχναστη ημέρα αγορών στον κόσμο.

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΙΣ BLACK FRIDAY ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Στην αρχή, η Black Friday διαρκούσε μόνο 24 ώρες στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, έχει μετατραπεί σε μαραθώνιο πωλήσεων αρκετών ημερών.

Πολλά καταστήματα που αναζητούν την προσοχή των πελατών, οργανώνουν τα λεγόμενα pre-sale από την προηγούμενη Δευτέρα (φέτος στις 25/11). Ωστόσο, η αιχμή του ενδιαφέροντος των πελατών στις περισσότερες χώρες πέφτει την ίδια ημέρα. Τα δεδομένα της Google Trends για την περίοδο 19-25 Νοεμβρίου 2018 δείχνουν ότι το ένα τρίτο (33%) όλων των ερωτημάτων που σχετίζονται με τις πωλήσεις της Black Friday στην Ελλάδα υποχώρησαν την Παρασκευή. Αν και το ενδιαφέρον των πελατών για τις πωλήσεις αρχίζει να αυξάνεται ήδη την Τετάρτη, πέφτει το Σάββατο στο επίπεδο της Τρίτης. Αυτή η τάση δεν είναι χαρακτηριστική μόνο στην Ελλάδα.

Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Black-Friday.Global το 2018, έδειξε ότι την ύπαρξη της Black Friday γνωρίζει το 95% των ερωτηθέντων. Ωστόσο, δεν ήταν δυνατόν όλοι να ανακαλέσουν την ακριβή της ημερομηνία, γεγονός που θα μπορούσε να εξηγεί τη σταδιακή αύξηση του ενδιαφέροντος για αυτή τη δράση λίγες εβδομάδες πριν από την εκδήλωση.

ΟΙ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ ΤΗ ΜΑΥΡΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

Τα δεδομένα για το 2018 στην Ελλάδα δείχνουν αύξηση 1141% στις πωλήσεις τη συγκεκριμένη Παρασκευή σε σύγκριση με μια συνηθισμένη ημέρα. Αυτοί οι μεγάλοι αριθμοί δεν είναι ασυνήθιστοι! Για παράδειγμα, στο Ηνωμένο Βασίλειο η αύξηση ήταν 1708%, στη Γερμανία πάνω από 2418%, και στην Αυστρία πάνω από 3000%.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ BLACK FRIDAY

Σε αντίθεση με τις Ηνωμένες Πολιτείες, οι πολίτες των άλλων χωρών δεν έχουν συνήθως ρεπό τη μέρα αυτή. Παρόλο που οι αιχμές της ηλεκτρονικής αγοραστικής δραστηριότητας σε μεμονωμένες χώρες είναι ελαφρώς διαφορετικές, συνήθως πέφτουν το πρωί και το βράδυ. Στην Ελλάδα οι πιο καυτές ώρες για αγορές είναι τα μεσάνυχτα, και το μεσημέρι μεταξύ 2-3 μμ.

Από την άλλη πλευρά, σε ορισμένες χώρες, όπως η Τουρκία, η Φινλανδία, η Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ, η Μαύρη Παρασκευή είναι πολυ-αναμενόμενη: η πλειονότητα των αγορών πραγματοποιήθηκαν λίγο μετά τα μεσάνυχτα.

Τα ποσοστά των εκπτώσεων έναντι των προσδοκιών των αγοραστών

Τα στατιστικά στοιχεία πριν από λίγα χρόνια δείχνουν ότι η μέση έκπτωση στην Ελλάδα κατά τη Μαύρη Παρασκευή ελαφρώς έπεσε: από 53% το 2017 σε 52% το 2018. Εντωμεταξύ οι προσδοκίες ήταν υψηλότερες. Οι αγοραστές περίμεναν η μέση έκπτωση να φτάσει τα 63%.

Εκτός από τους Έλληνες, οι αγοραστές από τη Λευκορωσία και το Περού αναμένουν ψηλότερες εκπτώσεις (62%). Ωστόσο, τα τοπικά καταστήματα είναι σε θέση να προσφέρουν εκπτώσεις κατά 8-10% χαμηλότερες από τις προσδοκίες των αγοραστών. Από την άλλη πλευρά, η παρακολούθηση των προσφορών από καταστήματα στην Ουκρανία, τη Νότια Αφρική και τις Φιλιππίνες δείχνει ότι οι έμποροι στις χώρες αυτές είναι διατεθειμένοι να προσφέρουν πολύ πιο ελκυστικές εκπτώσεις, υπερβαίνοντας τις προσδοκίες των αγοραστών.

ΠΟΣΟΣΤΑ ΤΩΝ ΕΚΠΤΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΤΟΥ ΑΓΟΡΑΣΤΗ

Τα προϊόντα που αγοράζονται πιο συχνά στην Ελλάδα

Σύμφωνα με την έρευνα, ανάμεσα στους Έλληνες, οι οποίοι θα λάβουν μέρος στις πωλήσεις της Μαύρης Παρασκευής, το 62% παραδέχθηκε ότι ξέρει τι θα αγοράσει. Είναι επίσης γνωστό ότι προβλέπονται κατά μέσο όρο 3.9 προϊόντα ανά συμμετέχοντα στις πωλήσεις. Τα στατιστικά στοιχεία των τελευταίων ετών δείχνουν ότι στην Ελλάδα οι πέντε πιο αγορασμένες κατηγορίες προϊόντων κατά τη διάρκεια της Μαύρης Παρασκευής περιλαμβάνουν είδη ένδυσης, υποδήματα, καλλυντικά και αρώματα, ηλεκτρονικά είδη και οικιακές συσκευές.

Σε όλο τον κόσμο, τα προϊόντα μόδας ευρείας κατανάλωσης έχουν το προβάδισμα στη ζήτηση κατά τη διάρκεια της Μαύρης Παρασκευής. Παρόλα αυτά, σε ορισμένες χώρες όπως η Βραζιλία, η Ελβετία, η Ινδία, η Μαλαισία ή η Ρουμανία, τα consumer electronics είναι σε πρώτη προτεραιότητα.

ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΑΓΟΡΑΣ

Χρήματα που δαπανώνται στη Black Friday

Οι Έλληνες προβλέπουν να λάβουν μέρος στις πωλήσεις τόσο σε ηλεκτρονικά όσο και σε φυσικά καταστήματα και είναι έτοιμοι να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 242€. Σε άλλες χώρες, οι αγοραστές έχουν μικρότερο προϋπολογισμό, όπως οι Γερμανοί (211€), οι Σιγκαπουριανοί (232 €) ή Ισπανοί (210€). Οι αγοραστές που προβλέπουν να ξοδέψουν το περισσότερο είναι από τις ΗΠΑ (429€), τον Καναδά (381€), το Ηνωμένο Βασίλειο (351€), την Ιρλανδία (300€) και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (257€).

BLACK FRIDAY ΔΑΠΑΝΕΣ

 






Aρθρογράφος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της EISA (Expert Imaging and Sound Association) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.