Compact Δοκιμές

TEST: CANON POWERSHOT G5 X

Πώς αποδίδει στην πράξη;

Η PowerShot G5 X αποτελεί το πέμπτο μοντέλο της Canon στην κατηγορία ψηφιακών compact με μεγάλο αισθητήρα και είναι η τέταρτη μηχανή της εταιρίας που ενσωματώνει αισθητήρα CMOS 20.2MP 1″.

Είναι η πρώτη της σειράς που ενσωματώνει ηλεκτρονικό σκόπευτρο και παράλληλα η σχεδιαστική φιλοσοφία της βρίσκεται πιο κοντά στη λογική χειρισμού των DSLR της ίδιας εταιρίας. Μάλιστα, το ηλεκτρονικό σκόπευτρο είναι τεχνολογίας OLED, με ανάλυση 2.36 εκατομμύρια κουκκίδες και ικανοποιητική μεγέθυνση, γεγονός που σημαίνει ότι η συνολική απόδοσή του είναι αρκετά καλή: θα ενθουσιάσει εκείνους που “αναβαθμίζονται” από ψηφιακή compact και δε θα ξενίσει εκείνους που μέχρι πρότινος είχαν συνηθίσει το οπτικό σκόπευτρο κάποιας DSLR.

Απ’ όλες τις αντίστοιχες premium compact που κυκλοφορούν στην αγορά, είτε της Canon, είτε ανταγωνιστικά μοντέλα, η G5 X είναι μία από τις 2-3 που προσφέρουν μεγάλη ευελιξία χειροκίνητου ελέγχου. Αποτελεί ξεκάθαρα μια πρόταση για τον ερασιτέχνη που γνωρίζει φωτογραφία και σκοπεύει να αξιοποιήσει τις δυνατότητες της μηχανής στο έπακρο. Αντίθετα δεν είναι η καλύτερη επιλογή για εκείνους που τείνουν σε μια πιο pointandshoot λογική. Η G5 X, αν και μικρή, δεν είναι αυτό που συνηθίζουμε να λέμε “μηχανή τσέπης”, ούτε ως προς τις εξωτερικές διαστάσεις, ούτε ως προς το βάρος. Είναι λίγο πιο ογκώδης. Αυτό ακριβώς ήταν εκείνο που μου άρεσε στο συγκεκριμένο μοντέλο!

Αμέσως μόλις την πιάσεις στα χέρια σου καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για στιβαρή, μεταλλική κατασκευή και σου δημιουργεί αμέσως αίσθημα αξιοπιστίας και ασφάλειας. Ενσωματώνει μια ικανοποιητικά φαρδιά -για τα δεδομένα της- λαβή που καταλήγει σε λαστιχένια επένδυση στην πλάτη της μηχανής, στο σημείο ακριβώς που πατάει ο αντίχειρας. Προφανώς το κράτημα δε συγκρίνεται με εκείνο μιας DSLR, αλλά για την κατηγορία είναι περισσότερο από ικανοποιητικό. Στην ίδια λαστιχένια επιφάνεια έχει τοποθετηθεί και το πλήκτρο άμεσης έναρξης της εγγραφής του βίντεο.

Η αρθρωτή οθόνη βοηθάει καταλυτικά στη φωτογράφιση από δύσκολες γωνίες.

Ακριβώς από κάτω, στον ελάχιστο χώρο που περισσεύει, υπάρχουν συνολικά τέσσερα πλήκτρα και ο κεντρικός, περιστρεφόμενος επιλογέας. Είναι αλήθεια ότι δυσκολεύτηκα λίγο να προσαρμοστώ και η πιστεύω ότι η εξοικείωση με το μικρό τους μέγεθος θα προβληματίσει λίγο εκείνον που προέρχεται από μηχανή DSLR. Ωστόσο, ένα από τα τέσσερα πλήκτρα επιτρέπει τον άμεσο έλεγχο του σημείου εστίασης, κάτι που με βόλεψε αρκετά, αφού υπακούει στη λογική του συστήματος EOS. Στο πάνω μέρος, δεξιά από το ηλεκτρονικό σκόπευτρο βρίσκεται ένας φαρδύς επιλογέας διόρθωσης έκθεσης, την αξία του οποίου θα εκτιμήσει ο έμπειρος φωτογράφος. Στην άλλη πλευρά συναντάμε τον επιλογέα των προγραμμάτων και ανάμεσά τους το Program, την προτεραιότητα διαφράγματος/ταχύτητας και το χειροκίνητο. Στον πρόσοψη, δεξιά από το φακό, υπάρχει επίσης μια ροδέλα επιλογής που στην προτεραιότητα διαφράγματος/ταχύτητας επιτρέπει τον καθορισμό της αντίστοιχης τιμής, ενώ στα πλαίσια του χειροκίνητου προγράμματος αναλαμβάνει τη ρύθμιση της ταχύτητας κλείστρου, σε τιμές από 30sec έως 1/2000sec.

 






Aρθρογράφος

Γιώργος Τσάφος

Συνεργάζεται με τα περιοδικά μας από το 2002. Μέλος του διεθνούς φωτογραφικού πρακτορείου Lonely Planet Images επί μακρά σειρά ετών, έχει δημοσιεύσει εικόνες του σε Lonely Planet, Frommer’ s, Dorling kindersley και National Geographic Traveler. Έχει συνεργαστεί επίσης με New York Times, Sunday Times, Καθημερινή, Icon Travellers κ.ά. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Ψηφιακή Φωτογραφία - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε» και εισηγητής τεχνικών σεμιναρίων που απευθύνονται τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε ερασιτέχνες φωτογράφους.