Market

BLACK FRIDAY 2019: ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ ΠΡΙΝ ΑΓΟΡΑΣΕΙΣ!

Το πραγματικό κέρδος έρχεται όταν αποκτάς όσα πραγματικά χρειάζεσαι!

Στην Ελλάδα φέτος διεξάγεται για 4η χρονιά και η συμμετοχή των καταστημάτων σε αυτή αναμένεται να ξεπεράσει κάθε ρεκόρ!

Ο Έλληνας καταναλωτής αντιμετωπίζει ήδη από το περασμένο  σαββατοκύριακο μια βροχή προσφορών, για τη σωστή αντιμετώπιση και διαχείριση των οποίων η καλύτερη τακτική περιγράφεται με τρεις μόνο λέξεις: “ψυχραιμία και προγραμματισμός”.

Οι δικές μας συμβουλές

  • Πολλές προσφορές διατίθενται ήδη τόσο online όσο και για αγορά από τα φυσικά καταστήματα! Αν δεν το έχεις κάνει ήδη, ξεκίνα άμεσα το ψάξιμο: φτιάξε τη λίστα με τα ψώνια σου, ψάξε τα καταστήματα και φτιάξε ένα συγκριτικό πίνακα. Βάλε σε bookmarks τα  προϊόντα που ανακαλύπτεις online και θέλεις να αγοράσεις. Έτσι, θα ξέρεις πού να βρεις τι και σε ποια τιμή. Στη συνέχεια και -εφόσον είσαι σίγουρος (-η) για την επιλογή σου- εκμεταλλεύσου την ευκαιρία να αγοράσεις νωρίς μέσα στην εβδομάδα, αποφεύγοντας και το στριμωξίδι!
  • Εφόσον έχεις δυνατότητα, προτίμησε πιστωτική αντί για χρεωστική κάρτα. Αφενός θα μπορέσεις να βάλεις και άτοκες δόσεις (όπου αυτές προσφέρονται) αφετέρου έχεις μεγαλύτερο όριο αγορών, εάν φυσικά κρίνεις πως αυτές σου είναι απαραίτητες. Έλεγξε προκαταβολικά τι υπόλοιπο έχεις στην κάρτα σου για να μη βρεθείς προ εκπλήξεως μπροστά στο ταμείο!
  • Μην παρασυρθείς από τον ενθουσιασμό και καταλήξεις με προϊόντα που δεν χρειάζεσαι.  Πρώτιστος οδηγός πρέπει να είναι οι ανάγκες σου και όχι οι χαμηλές τιμές! Μπορεί κατά τη διάρκεια των προσφορών Black Friday οι τιμές να είναι πραγματικά καλές για μεγάλη ποικιλία προϊόντων, αυτό όμως δε σημαίνει πως πρέπει να αγοράσεις τα πάντα εδώ και τώρα: εκπτώσεις και προσφορές υπάρχουν πλέον σε πολλές και διαφορετικές περιόδους του χρόνου, σε όλες τις εποχές.
  • Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, και μέχρι την κορύφωση της Παρασκευής 29/11, οι προσφορές καθημερινά θα πέφτουν βροχή, από όλο και περισσότερες πηγές αγοράς. Μην παρασυρθείς από τις τιμές “χώμα” που θα βρεις σε άγνωστα online καταστήματα, χωρίς εγγυήσεις και χωρίς να είσαι σίγουρος ότι το προϊόν που θα πάρεις είναι αυθεντικό. Προτίμησε κάποιο επώνυμο και καταξιωμένο όνομα. Έτσι, θα έχεις και εξασφαλισμένη εγγύηση, και κάποιον να μιλήσεις εάν αντιμετωπίσεις κάποιο πρόβλημα.

Σε συνέχεια των παραπάνω, ας δούμε και τι συμβουλεύει σχετικά, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η οποία υπενθυμίζει καταρχάς στους καταναλωτές ότι θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί ιδίως ως προς τις διαδικτυακές συναλλαγές.

Ειδικότερα, μια αξιόπιστη εμπορική ιστοσελίδα θα πρέπει να παρέχει:

  • Την ταυτότητα του προμηθευτή: πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ.
  • Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και την συνολική τιμή του συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε περίπτωση επιστροφής κ.λπ.
  • Τη διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.
  • Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.
  • Ηλεκτρονικό σύνδεσμο στην πανενωσιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ).
  • Ασφαλή μέθοδο συναλλαγής: κατά την καταχώρηση των στοιχείων της συναλλαγής πρέπει να εμφανίζεται το εικονίδιο ασφάλειας (μια κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser) ενώ η διεύθυνση πρέπει να ξεκινά με https://

Επίσης, συστήνεται στους καταναλωτές:

  • Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.
  • Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.
  • Να αποφεύγουν να παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
  • Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών

Οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή, η οποία λειτουργεί τις εργάσιμες ημέρες (Δευτέρα έως Παρασκευή) από τις 9πμ έως τις 3μμ.
Επίσης, οι καταγγελίες μπορούν να υποβάλλονται μέσω της φόρμας καταγγελιών του ιστοτόπου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ή με ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr.

 






Aρθρογράφος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της EISA (Expert Imaging and Sound Association) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.