Photo History

ISHIUCHI MIYAKO: “HIROSHIMA” – EIKONEΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΕΠΕΖΗΣΑΝ ΤΗΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΒΟΜΒΑΣ

Μνήμες που δεν πρέπει να σβήσουν ποτέ!

Ο βομβαρδισμός της Ηiroshima από τις ΗΠΑ έλαβε χώρα λίγο πριν τη λήξη του 2oυ Παγκοσμίου πολέμου, στις 6 Αυγούστου 1945 και αποτέλεσε την πρώτη πολεμική πυρηνική επίθεση της Ιστορίας. Υπολογίζεται ότι επιτόπου φονεύθηκαν περίπου 70.000 άτομα, οι περισσότεροι άμαχοι. Πολύ περισσότεροι πέθαναν αργότερα ή έπαθαν σημαντικές βλάβες στην υγεία τους λόγω της ραδιενέργειας.

Από τα κτήρια της πόλης διασώθηκε μόνον ο θόλος (από μπετόν) και ο σκελετός του κτιρίου που τον στήριζε. Υπήρξαν όμως και μικρά αντικείμενα της καθημερινότητας που διασώθηκαν και φωτογραφήθηκαν.

Η φωτογράφος Ishiuchi Miyako γεννήθηκε στην Ιαπωνία το 1947. Το 2016 (6/10-21/2) φιλοξενήθηκε μια έκθεση από φωτογραφίες της στο Getty Museum του Los Angeles, με τίτλο «Postwar Shadows».

Ishiuchi Miyako

Yokosuka Story #98, 1976-77 – Collection of the Yokohama Museum of Art © Ishiuchi Miyako.

Είναι η πρώτη αναδρομική έκθεση για την Miyako στις ΗΠΑ και είναι αφιερωμένη στο σύνολό της καριέρας της, που ξεκίνησε εντυπωσιακά τη δεκαετία του 1970, όταν συγκλόνισε το ανδροκρατούμενο ιαπωνικό φωτογραφικό κατεστημένο, με το portfolio “Yokosuka Story”. Πρόκειται για ένα βαθιά προσωπικό project για την πόλη όπου πέρασε τα παιδικά της χρόνια και όπου οι Ηνωμένες Πολιτείες είχαν εγκαταστήσει μια ναυτική βάση στο 1945. Η συνέχεια της καριέρας της ήταν εξίσου επιτυχημένη. Η φωτογράφος συνδύαζε ανέκαθεν στη ματιά της, την προσωπική οπτική με την πολιτική διάσταση των θεμάτων που στόχευε με το φακό της. Έτσι αποκάλυπτε ταυτόχρονα την δική της ταυτότητα αλλά και πλευρές της σύνθετης ιστορίας της μεταπολεμικής Ιαπωνίας, όπως αυτή αναδύθηκε μετά από την περίοδο της αμερικανικής κατοχής.

Στην έκθεση περιλαμβάνται εκτός από τις φωτογραφίες, βιβλία και αντικείμενα από το προσωπικό της αρχείο.  Οι λήψεις καλύπτουν μια περίοδο που αρχίζει με το Yokosuka Story” (1977 – 78), και κορυφώνεται με την καινούρια δουλειά τηςHiroshima”, η οποία ήδη αναφέρθηκε στην εισαγωγή, και παρουσιάζεται στα πλαίσια της 70ης επετείου από τον τραγικό βομβαρδισμό της πόλης.