Compact Δοκιμές

TEST: PANASONIC LUMIX DMC-TZ100

H Panasonic Lumix DMC-TZ100 είχε αναδειχτεί ως EUROPEAN TRAVEL COMPACT CAMERA 2016-2017 από την EISA!

Διαθέτει αισθητήρα MOS με ανάλυση 20.1 ΜΡ, ο οποίος προσφέρει μέγιστο μέγεθος εικόνας 5472Χ3648 px. Είναι εφοδιασμένη με φακό Leica DC VarioElmarit, o οποίος έχει μέγιστο διάφραγμα f/2.8-5.9 και αποτελείται από 12 στοιχεία διατεταγμένα σε 10 ομάδες, ενώ 5 στοιχεία από αυτά είναι ασφαιρικά με συνολικά 9 ασφαιρικές επιφάνειες. To εστιακό μήκος του φακού αντιστοιχεί σε 27-270mm.

Μπορείτε να κάνετε λήψη αρχείων RAW, JPEG, σε δύο επίπεδα ποιότητας, ή RAW+JPEG. Η αποθήκευση των αρχείων γίνεται σε κάρτες SD.

Τα προγράμματα λήψης περιλαμβάνουν πλήρως αυτόματη λήψη, πρόγραμμα Ρ, προτεραιότητα διαφράγματος/ταχύτητας, χειροκίνητη λήψη και πληθώρα δημιουργικών προγραμμάτων που καλύπτουν όλες τις πιθανές απαιτήσεις του κατόχου της.

Η κλίμακα ταχυτήτων φωτοφράκτη είναι 60-1/2000s, με μηχανικό φωτοφράκτη ή 1-1/16000s χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικό φωτοφράκτη.

Η σχεδίασή της είναι απλή και οι διαστάσεις της αρκετά συμπαγείς, παρόλο που δεν μπορεί να θεωρηθεί ως μηχανή τσέπης. Μπορείτε όμως άνετα να την έχετε πάντα μαζί σας. Σε αυτό βοηθάει και το μικρό βάρος της. Στο επάνω μέρος θα βρείτε τον επιλογέα προγραμμάτων λήψης, το πλήκτρο φωτοφράκτη μαζί με το μοχλό zoom, τον επιλογέα ρυθμίσεων και το πλήκτρο βίντεο.

Η ΤΖ100 διαθέτει και ενσωματωμένο φλας, το οποίο αναπηδά μέσα από το πάνω μέρος του σώματος. Δεν υπάρχει υποδοχή για εξωτερικό φλας. Στο πίσω μέρος υπάρχουν η οθόνη LCD 3”, το ηλεκτρονικό σκόπευτρο και τα διάφορα πλήκτρα επιλογής λειτουργιών στο δεξί μέρος. Η οθόνη δίνει πολύ καλή εικόνα ενώ διαθέτει και λειτουργία αφής, είναι όμως σταθερή και όχι ανακλινόμενη. Το ηλεκτρονικό σκόπευτρο βοηθάει στη φωτογράφηση όταν η χρήση της οθόνης γίνεται δύσκολη και η εναλλαγή λειτουργίας ανάμεσα στα δύο γίνεται αυτόματα.

Το σύστημα εστίασης διαθέτει τρεις βασικές λειτουργίες. AFS, AFF και AFC. Η πρώτη είναι απλή εστίαση σε μη κινούμενο θέμα. Η δεύτερη είναι χρήσιμη σε κάποιο θέμα που θα κινηθεί απρόβλεπτα, όπως π.χ. ένα παιδάκι και η μηχανή διορθώνει την εστίαση όταν χρειάζεται. Η τρίτη λειτουργία εστίασης χρησιμοποιείται σε κινούμενα θέματα και φυσικά η μηχανή παρακολουθεί το θέμα. Υπάρχουν 49 περιοχές εστίασης και μάλιστα μπορείτε να επιλέξετε την διάταξη των περιοχών εστίασης που θα ενεργοποιηθούν ανάλογα με το σχήμα του θέματος που φωτογραφίζετε. Έτσι μπορείτε να επιλέξετε οριζόντια διάταξη, κάθετη ή στο κέντρο του καρέ. Μια περιοχή εστίασης μπορείτε ακόμα να την μετακινήσετε σε άλλο σημείο του καρέ αλλά και να αυξομειώσετε το μέγεθός της. Η εστίαση αλλά και η επιλογή περιοχών εστίασης μπορεί να γίνει και με τη λειτουργία αφής της οθόνης.

Η ευαισθησία λήψης κυμαίνεται σε κλίμακα ISO 125-12800, ενώ μπορεί να επεκταθεί σε ISO 80 και ISO 25600. Η μηχανή διαθέτει και αυτόματη λειτουργία ISO, όπου μπορείτε να ορίσετε την μέγιστη ευαισθησία φωτογράφησης.

Υπάρχει οπτικός σταθεροποιητής εικόνων Hybrid O.I.S, 5 αξόνων, ο οποίος διαθέτει απλή λειτουργία και λειτουργία κατάλληλη για panning.

Στη φωτομέτρηση υπάρχουν τρεις επιλογές ανάμεσα σε πολυζωνική, κεντρικά ζυγισμένη και σημειακή φωτομέτρηση.

Η ΤΖ100 υποστηρίζει λήψη βίντεο 4Κ σε μέγιστη ανάλυση 3840Χ2160px στα 25p, ενώ σε χαμηλότερες αναλύσεις μπορείτε να έχετε μέχρι και 50p. Μπορείτε ακόμα να απομονώσετε φωτογραφίες με ανάλυση 8 ΜΡ από ένα βίντεο 4Κ.

Πολύ χρήσιμη είναι και η λειτουργία WiFi με την οποία μπορείτε να συνδέσετε τη μηχανή σε ένα smartphone ή ένα tablet και να μεταφέρετε δεδομένα, δεν υπάρχει όμως πρωτόκολλο NFC. Δεν υπάρχει επίσης GPS.

Λήψη με χρωματική ρύθμιση Vivid.

Το άρθρο συνεχίζεται στην επόμενη σελίδα!

 






Aρθρογράφος

Γιώργος Ατσαμετάκης

Freelance φωτογράφος, που ασχολείται με το μέσο πάνω από σαράντα χρόνια. Τα πιο αγαπημένα του θέματα είναι οι άνθρωποι, τα σπορ και η φύση. Εικόνες του έχουν διακριθεί σε διάφορους διαγωνισμούς φωτογραφίας και έχουν δημοσιευτεί τόσο σε διεθνή μέσα, μέσω πρακτορείων, όσο και σε πληθώρα ελληνικών περιοδικών. Έχει διατελέσει επί μακρά σειρά ετών Υπεύθυνος Τεχνικών Θεμάτων για το περιοδικό Photonet.