Smartphones - action cameras Δοκιμές

TEST: SAMSUNG GALAXY NOTE 4

Samsung Galaxy Note 4

Κατασκευή / Χειρισμός

Όπως ακριβώς είχαμε παρατηρήσει και δοκιμάζοντας το Samsung Galaxy K Zoom, έτσι και στο Note 4 η βασική επισήμανση είναι ότι η φιλοσοφία της εταιρίας είναι η έμφαση στην αισθητική και στο μέγεθος. Το νέο smartphone εκμεταλλεύεται στο έπακρο το μεγάλο μέγεθός του, και με τις λειτουργίες του επιχειρεί –και εν πολλοίς επιτυγχάνει– να πείσει ότι υπάρχει λόγος για τον σχεδιασμό αυτό. O λόγος είναι η κατά το μέγιστο δυνατό απλούστευση της ζωής του χρήστη και ο ελάχιστος δυνατός προβληματισμός του. Σε συνδυασμό με τη γραφίδα με την οποία είναι εξοπλισμένο, έξυπνα «ενσωματωμένη» σε θήκη μέσα στο σώμα, δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερο ενθουσιασμό. Αυτό που απαιτείται από την πλευρά του χρήστη είναι η γνώση –ή η όρεξη και υπομονή για μάθηση– του λειτουργικού Android, ώστε και να κατανοήσει αλλά και να εκμεταλλευτεί τις πολλές δυνατότητες και λύσεις που του προσφέρει το Note 4.

Samsung Galaxy Note 4Περνώντας σε πιο συγκεκριμένες παρατηρήσεις, ας πούμε τα εξής:

  • Το Note 4 είναι ένα μεγάλο τηλέφωνο-ταμπλέτα. Ταυτόχρονα είναι και πολύ λεπτό. Αυτά τα στοιχεία το κάνουν κομψό και αξιοζήλευτο αισθητικά, ενώ παράλληλα διευκολύνουν πολύ τη χρήση του, καθώς η μεγάλη 16:9 οθόνη τα κάνει όλα μεγάλα, ευδιάκριτα και εύκολα.
  • Κάθε εφαρμογή εμφανίζεται με μεγάλα εικονίδια και χαρακτήρες, επιτρέποντας την πλοήγηση και την λειτουργία της εύκολα είτε μέσω αφής ή με τη χρήση της γραφίδας.
  • Σε φωτογραφικό και κινηματογραφικό επίπεδο, τόσο η οριζόντια όσο και η κάθετη λαβή δίνουν μεγάλο και ευδιάκριτο κάδρο για τη σύνθεση και την λήψη. Χρειάζεται εξοικείωση με τα πλήκτρα στο πλάι που ενεργοποιούν το κλείστρο, καθώς είναι αρκετά ευαίσθητα και η ελαφρά μόνο παρατεταμένη πίεση ενεργοποιεί άμεσα τη λειτουργία ριπής με 20 συνεχόμενες φωτογραφίες ίδιες. Εξίσου ευαίσθητη είναι και η οθόνη, γι’ αυτό χρειάζεται προσοχή στο zoom και στο άγγιγμα, καθώς σε πρώτη επαφή εστιάζει (στο συγκεκριμένο σημείο) μετά όμως τραβάει κατευθείαν φωτογραφία, ανεξαρτήτως αν έχουμε ήδη φτιάξει το κάδρο μας ή όχι. Η αναπαραγωγή και επισκόπηση είναι πολύ καλές χάρη στην ανάλυση της Super Amoled οθόνης (2560×1440 Quad HD) και το 16bit βάθος χρώματος.
  • Υπάρχει και ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο, που δεν πρέπει ποτέ να λησμονεί ο (επίδοξος) χρήστης: ευθραυστότητα. Ασφαλώς δεν είμαστε σε θέση να πούμε πότε η συσκευή έχει φτάσει στα όρια αντοχής της γιατί κανείς δεν θα επιχειρούσε να τη «δοκιμάσει». Προφανώς το ίδιο ισχύει και για τον όποιο νέο κάτοχό της. Το πρόβλημα με τις καλαίσθητες και λεπτές συσκευές είναι ότι δεν παρέχουν κανένα τρόπο ασφαλούς λαβής και κρατήματος. Κι ενώ είναι πλήρεις λειτουργιών και φωτογραφικών / κινηματογραφικών δυνατοτήτων, ωστόσο ο χρήστης βρίσκεται σε μια διαρκή επαγρύπνιση για το πώς να τις κρατήσει ώστε και τη δουλειά του να κάνει καλά και να μην του πέσουν από τα χέρια. Ως προς αυτό, πέραν του να το επισημάνουμε, το μόνο που μπορούμε να προτείνουμε είναι πολλή εξάσκηση και θήκη που να προστατεύει τόσο από πτώσεις ή κρούσεις αλλά να καλύπτει και την οθόνη όταν αυτή δεν χρησιμοποιείται.

Παράλληλα με όλα αυτά, το μέγεθος του Note 4 είναι το μεγάλο υπέρ του και αναμφίβολα το αντίστοιχα όχι ευκαταφρόνητο «μειονέκτημά» του. Το Νote 4 δεν είναι ένα τηλέφωνο που ο χρήστης θα το βάλει στην τσέπη – δεν περνά απαρατήρητο ούτε “πετιέται” μέσα σε ένα μικρό τσαντάκι. Κάνει την παρουσία του αισθητή και κατά συνέπεια όλες οι καθημερινές μετακινήσεις του χρήστη πρέπει να εναρμονιστούν με τις ανάγκες του μεγέθους του Note 4.

Samsung Galaxy Note 4: sample photo

Επεξεργαστήκαμε την εικόνα σε ασπρόμαυρη μετατροπή για να δοκιμάσουμε τις αντοχές του αρχείου της μηχανής του Note 4. Τα αποτελέσματα ήταν πολύ καλά!

Το Galaxy Note 4 ως φωτογραφική μηχανή

Όπως και το Galaxy K Zoom, έτσι και το Galaxy Note 4 στοχεύει πολύ ψηλά: σε μια όχι μόνο σοβαρή παρουσία του στο χώρο των smartphones αλλά και με αξιώσεις ανταγωνισμού μεταξύ compact (και όχι μόνο) ψηφιακών μηχανών και τηλεφώνων. Οι προδιαγραφές και αυτού του μοντέλου της Samsung είναι αρκετά δυνατές και η απόδοσή του –τηρουμένων των αναλογιών– καλή.

Όπως έχουμε ξανατονίσει, η συζήτηση για τη χρησιμότητα ή μη μιας κανονικής φωτογραφικής μηχανής έναντι ενός καλού κινητού τηλεφώνου, που βγάζει και φωτογραφίες, είναι μεγάλη και πολύ συχνά «κρίνεται» όχι τόσο από την πραγματική ποιότητα των εικόνων και των δυνατοτήτων της εκάστοτε συσκευής, αλλά από δύο άλλους παράγοντες, που όλο και πιο συχνά εμφανίζονται στη σύγχρονη προβληματική για το θέμα: αφενός η σημασία της φορητότητας και της ανά πάσα στιγμή εύκολης μεταφοράς και χρήσης της φωτογραφικής μηχανής και αφετέρου (και αυτό έχει απασχολήσει εσχάτως και τα μεγαλύτερα φωτοεισηδεογραφικά πρακτορεία) από το κατά πόσο κρίνεται η ποιότητα της ίδιας της εικόνας ή ή σημασία της ιστορίας που απαθανατίζει.

Καμία συσκευή της οποίας το zoom είναι μόνο ψηφιακό δεν μπορεί να ανταγωνιστεί συσκευές (και φακούς) με οπτικό zoom και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι όσο πιο μικρός είναι ο αισθητήρας, τόσο πιο πολύ πάσχει το οπτικό αποτέλεσμα, ιδίως αν είναι «πηγμένος» με πάρα πολλά megapixels.

Samsung Galaxy Note 4: sample photo

Λήψη με σωστή μέτρηση, καλά κορεσμένα χρώματα και χωρίς σοβαρές απώλειες σε υψηλούς ή χαμηλούς τόνους.

 






Aρθρογράφος

Χριστίνα Καλλιγιάννη

Συνεργάτης του Photonet επί μακρά σειρά ετών. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και αμέσως μετά φωτογραφία στην E.S.P. Το 2002 ξεκίνησε να εργάζεται ως επαγγελματίας φωτογράφος, με μακροχρόνιες συνεργασίες με τα περιοδικά “ΓΕΩτρόπιο” της “Ελευθεροτυπίας”, "Κ" και "Ταξίδια" της “Καθημερινής”, στα πλαίσια του ταξιδιωτικού και του ελεύθερου ρεπορτάζ. Για αρκετά χρόνια λειτουργούσε το δικό της φωτογραφικό στούντιο, το STUDIO 18.12, με βασικά αντικείμενα τη φωτογράφιση πορτρέτου, προσωπικού, επαγγελματικού, οικογενειακού και μόδας. Από το 2016 μέχρι το 2018 συμμετείχε στην διοργάνωση του Μεσογειακού Φεστιβάλ Φωτογραφίας / Medphoto Festival, έχοντας αναλάβει το Γενικό Συντονισμό της οργάνωσης του Φεστιβάλ. Σήμερα εξακολουθεί να φωτογραφίζει, με ιδιαίτερη αγάπη στα πορτρέτα και τους εσωτερικούς χώρους. Παράλληλα, είναι υπεύθυνη για το Γενικό Συντονισμό του Αthens Photo World, ενώ κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα, με τίτλο "Στιγμές Παράλληλες" (εκδόσεις Χάρτινη Πόλη).