CSC Δοκιμές

TEST: SONY α 7s

Sony α 7s: sample photo

Λήψη με ISO125, διάφραγμα F5.6 και ταχύτητα κλείστρου 1/1000sec. Η λήψη έγινε με σταθερό φακό 35mm F2.8. Η επιλογή εξισορρόπησης λευκού ήταν “ηλιοφάνεια”, με αποτέλεσμα αρκετά θερμούς τόνους και αυξημένο κορεσμό στην εικόνα, που σε θέματα σαν αυτό είναι απόλυτα ταιριαστός. Η φωτομέτρηση στο σύνολο της εικόνας είναι άριστη, με αποτέλεσμα σωστή καταγραφή τόσο του ουρανού όσο και των μεσαίων τόνων στα δέντρα αλλά και των λεπτομερειών και της υφής του αγάλματος.

Εξισορρόπηση Λευκού / Ευαισθησία Λήψης

Η λειτουργία της εξισορρόπισης λευκού (White Balance) της μηχανής είναι καλή, με επιτυχία στις λήψεις στη θέση του αυτόματου, που είδαμε πολύ ακριβή απόδοση του φωτός ακόμη και στη σκιά, σε λήψεις με επίπεδο φως ή σε λήψεις σε εσωτερικό χώρο με τεχνητό φως.

Σε λήψεις με επιλεγμένη την ηλιοφάνεια παρατηρήσαμε πιο θερμή απόδοση από την αναμενόμενη, όχι απαραίτητα ενοχλητική ή «λάθος» για τις φωτογραφίες σε ηλιοφάνεια, αλλά που σίγουρα χρειάζονται προσεκτική εξέταση για την τελική τους απόδοση ανάλογα με τα αισθητικά κριτήρια του χρήστη.
Σε λήψεις σε εσωτερικό χώρο με τεχνητό φως, που συνήθως παρουσιάζουν και τη μεγαλύτερη δυσκολία, ήταν ακριβείς με πολλά περιθώρια μετά για «ατμοσφαιρικά» πειράματα με διαφορετικές θέσεις WB από τις ακαδημαϊκά ενδεδειγμένες.
Γενικά η «τάση» της μηχανής είναι προς πιο θερμές αποδόσεις, αλλά η ποιότητα των αρχείων είναι τόσο καλή που επιτρέπει διορθώσεις στην επεξεργασία χωρίς απώλειες.

Θόρυβος
Πολύ καλά αποτελέσματα είχε η δοκιμή ως προς την ευαισθησία ISO, με μια ομολογουμένως εντυπωσιακά ευρεία κλίμακα (ISO 50 έως 409600) και μεγάλες τιμές. Όπως έχουμε σχολιάσει και σε άλλες δοκιμές, ένα πολύ θετικό στοιχείο είναι η αύξηση της κλίμακας σε «μικρά» βήματα, (1/3 stop) ώστε να αποφεύγεται η χρήση μεγάλων τιμών ευαισθησίας εκεί που δεν είναι απαραίτητη, με την όποια ενδεχόμενη επιβάρυνση στον θόρυβο. Η απόδοση της α7R είναι εν γένει καλή και άκρως εξυπηρετική. Η λειτουργία μείωσης θορύβου στις υψηλές τιμές έχει τρεις επιλογές: κανονική (normal που είναι και η αρχική εργοστασιακή ρύθμιση), χαμηλή (low) και απενεργοποιημένη (off). Σαφώς επιλέγοντας την απενεργοποίηση της βοήθειας αυτής ο θόρυβος στις ακραίες υψηλές είναι εμφανής αλλά αυτό συμβαίνεια αφενός σε μεγέθυνση και αφετέρου σε τιμές της κλίμακας που σπάνια κανείς θα χρησιμοποιήσει με μεγάλες προσδοκίες ως προς την φωτοραφική αρτιότητά τους, αλλά με απαιτήσεις κυρίως πληροφοριακής (ή ατμοσφαιρικής) καταγραφής.

Στην πραγματικότητα μέχρι και τα ISO3200 και ενδεχομένως (ανάλογα με το φως) και λίγο παραπάνω, η εικόνα είναι ολόσωστη, χωρίς απώλεια ευκρίνειας ή παρουσία χρωματικού θορύβου. Αν υπολογίσει κανείς και την αυξημένη ευκρίνεια λόγω απουσία του φίλτρου χαμηλής διαπερατότητας, αντιλαμβάνεται ότι ως προς την ευκρίνεια μπορεί να περιμένει πολλά, και να τα παίρνει. Στις μεγάλες τιμές, όταν αυτές θεωρηθούν απαραίτητες καλύτερη είναι η χρήστη της μηχανής με ενεργοποιημένη τη λειτουργία μείωσης θορύβου, με αντιστάθμισμα βέβαια ελατωμμένη ευκρίνεια.
Ο συγκεριμένος φακός που είχαμε τη χαρά να δοκιμάσουμε δεν παρουσίασε ποτέ και πουθενά εκτροπές.

 






Aρθρογράφος

Χριστίνα Καλλιγιάννη

Συνεργάτης του Photonet επί μακρά σειρά ετών. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και αμέσως μετά φωτογραφία στην E.S.P. Το 2002 ξεκίνησε να εργάζεται ως επαγγελματίας φωτογράφος, με μακροχρόνιες συνεργασίες με τα περιοδικά “ΓΕΩτρόπιο” της “Ελευθεροτυπίας”, "Κ" και "Ταξίδια" της “Καθημερινής”, στα πλαίσια του ταξιδιωτικού και του ελεύθερου ρεπορτάζ. Για αρκετά χρόνια λειτουργούσε το δικό της φωτογραφικό στούντιο, το STUDIO 18.12, με βασικά αντικείμενα τη φωτογράφιση πορτρέτου, προσωπικού, επαγγελματικού, οικογενειακού και μόδας. Από το 2016 μέχρι το 2018 συμμετείχε στην διοργάνωση του Μεσογειακού Φεστιβάλ Φωτογραφίας / Medphoto Festival, έχοντας αναλάβει το Γενικό Συντονισμό της οργάνωσης του Φεστιβάλ. Σήμερα εξακολουθεί να φωτογραφίζει, με ιδιαίτερη αγάπη στα πορτρέτα και τους εσωτερικούς χώρους. Παράλληλα, είναι υπεύθυνη για το Γενικό Συντονισμό του Αthens Photo World, ενώ κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα, με τίτλο "Στιγμές Παράλληλες" (εκδόσεις Χάρτινη Πόλη).