CSC Δοκιμές

TEST: SONY α 7s

Sony α 7s: sample photo

Λήψη στο χέρι και με ISO4000, διάφραγμα F4 και ταχύτητα κλείστρου 1/13sec. Η εστιακή απόσταση του φακού ήταν 27mm. Παρά την αυξημένη τιμή ISO και το ανοιχτό διάφραγμα, δεν παρατηρούνται φαινόμενα χρωματικού θορύβου ή εκτροπών.

Σύνθεση / Εστίαση / Μέτρηση

Όπως είναι προφανές από τα αμέσως παραπάνω, σχετικά με την οθόνη, το ηλεκτρονικό αλφάδι και το ηλεκτρονικό σκόπευτρο, η α7s βοηθάει πολύ τον χρήστη στη σύνθεση και επισκόπηση των εικόνων. Η οθόνη είναι μεγάλη και η κλίση της μπορεί να εξυπηρετήσει σε πιο δύσκολα κάδρα (ειδικά με την επιπλέον βοήθεια ενός μικρού τριπόδου οι λήψεις μπορούν να γίνουν ακόμη πιο ενδιαφέρουσες) αλλά σε συνθήκες έντονου φωτός (ημέρας κυρίως) καλό είναι ο χρήστης να χρησιμοποιεί την ρύθμιση της αύξησης φωτεινότητας της οθόνης μέσα από το μενού.
Παράλληλα, η μηχανή παρέχει και άλλες δυνατότητες ελέγχου και ορθότερης σύνθεσης καθώς δίνει επιλογή πλέγματος με διαφορετική διάταξη, μια δε από τις επιλογές είναι εκείνη του “κανόνα των τρίτων”.

Η αυτόματη εστίαση της μηχανής βασίζεται σε 25 σημεία ανίχνευσης αντίθεσης (contrast detect) είναι γρήγορη και ακριβής και προσφέρει επίσης επιλογές ως προς το σημείο όπως άλλωστε και την μέτρηση. Χρήσιμο θα είναι ο χρήστης να έχει «αναθέσει» σε ένα από τα παραμετροποιήσημα πλήκτρα την αλλαγή της εστίασης για πιο γρήγορη και εύκολη μετάβαση και αλλαγές κατά τη λήψη. Η παρακολούθηση της εστίασης δεν μας απογοήτευσε. Σε λήψεις με κινούμενα θέματα επαφεθήκαμε στην μεγάλη κλίμακα των ISO της μηχανής που μας επέτρεψε πιο γρήγορες ταχύτητες κλείστρου ώστε να μπορέσουμε να αντισταθμίσουμε τις τυχόν δυσκολίες που αλλιώς θα αποθάρρυναν την προσπάθεια και θα μείωναν το τελικό αποτέλεσμα.

Άριστα δέκα θα πούμε για την φωτομέτρηση της μηχανής (παρά το ότι προσπαθούμε να μην είμαστε τόσο υπερενθουσιώδεις συνήθως) καθώς τα αποτελέσματα που πήραμε σε λήψεις τόσο σε «συνηθισμένο» περιβάλλον όπως ένα καλοκαιρινό πρωινό όσο και σε δύσκολα νυχτερινά τοπία αλλά και πειράματα με κόντρα φως στο studio έδωσαν εικόνας που στην επεξεργασία τους απλώς «παίξαμε» χάριν αισθητικής και ποτέ για διόρθωση υψηλών, μεσαίων ή χαμηλών τόνων.
Καθώς το προσόν που περισσότερο από όλα διαφημίζεται από την εταιρία αναφορικά με την φωτογραφική απόδοση της μηχανής είναι η δυνατότητα μεγάλης συγκέντρωσης φωτός, το εύρος δυναμικού πεδίου που φτάνει τα 15.3 stop και η «αντοχή» της αυτόματης εστίασής της σε δύσκολες φωτιστικές συνθήκες μέχρι και -4stop, εμείς θα το υπογράψουμε επισημαίνοντας απλώς ότι οι μόνες «απώλειες» που παρατηρήσαμε ήταν στους ακραία χαμηλούς τόνους εικόνων με μεγάλη διαβάθμιση stop και δύσκολο φως.
Αντίθετα η «διαχείρηση» των υψηλών τόνων από τη μηχανή ήταν άριστη, τόσο σε εξωτερικές λήψεις όσο και σε λήψεις στο studio.
Επικουρικά και κυρίως για «ψυχολογική» ασφάλεια το εύρος δυναμικού πεδίου της μηχανής -σε περιπτώσεις ακραίων λήψεων- μπορεί να υποβοηθηθεί με τη λειτουργία D-Range Optimizer.

Sony α 7s: sample photo

ISO125, διάφραγμα F5 και ταχύτητα κλείστρου 1/1000sec. Η λήψη έγινε με σταθερό φακό 35mm F2.8. H απόδοση των τόνων ήταν σωστή, ώστε να επιτρέπει οποιουδήποτε είδους και βαθμού επεξεργασία.

 






Aρθρογράφος

Χριστίνα Καλλιγιάννη

Συνεργάτης του Photonet επί μακρά σειρά ετών. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και αμέσως μετά φωτογραφία στην E.S.P. Το 2002 ξεκίνησε να εργάζεται ως επαγγελματίας φωτογράφος, με μακροχρόνιες συνεργασίες με τα περιοδικά “ΓΕΩτρόπιο” της “Ελευθεροτυπίας”, "Κ" και "Ταξίδια" της “Καθημερινής”, στα πλαίσια του ταξιδιωτικού και του ελεύθερου ρεπορτάζ. Για αρκετά χρόνια λειτουργούσε το δικό της φωτογραφικό στούντιο, το STUDIO 18.12, με βασικά αντικείμενα τη φωτογράφιση πορτρέτου, προσωπικού, επαγγελματικού, οικογενειακού και μόδας. Από το 2016 μέχρι το 2018 συμμετείχε στην διοργάνωση του Μεσογειακού Φεστιβάλ Φωτογραφίας / Medphoto Festival, έχοντας αναλάβει το Γενικό Συντονισμό της οργάνωσης του Φεστιβάλ. Σήμερα εξακολουθεί να φωτογραφίζει, με ιδιαίτερη αγάπη στα πορτρέτα και τους εσωτερικούς χώρους. Παράλληλα, είναι υπεύθυνη για το Γενικό Συντονισμό του Αthens Photo World, ενώ κυκλοφόρησε το πρώτο της μυθιστόρημα, με τίτλο "Στιγμές Παράλληλες" (εκδόσεις Χάρτινη Πόλη).