Πανελλήνιοι Διαγωνισμοί

ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ 26: ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΘΕΜΑ “ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ ΤΕΧΝΗ”

Διάρκεια: ως 20 Δεκεμβρίου 2023. Συμμετοχή: δωρεάν!

Ο νέος (12ος) διαγωνισμός φωτογραφίας από τη φωτογραφική ομάδα  ΔΙΑΦΡΑΓΜΑ 26 δέχεται για το συγκεκριμένο θέμα και ένα κείμενο που να συνοδεύει κάθε φωτογραφία –  στα πλαίσια της εννοιολογικής τέχνης αυτή η συνθήκη είναι κάτι συνηθισμένο και συχνά της δίνει νόημα.

Επειδή αυτός ο διαγωνισμός κρίνεται ως ιδιαίτερα δύσκολος και μπορούν να γίνουν παρερμηνείες, ακολουθούν κάποιες επιπλέον πληροφορίες:


Εννοιολογική Τέχνη – Η ιδέα γίνεται μια μηχανή που δημιουργεί τέχνη” | Sol LeWitt

Με ρίζες στο Dada και κυρίως στο υπονομευτικό κι ευφυές έργο του Marcel Duchamp και στα readymade έργα του κι επιρροή από το Μινιμαλισμό, αλλά και τη γεωμετρική αφαίρεση, η τέχνη τις τελευταίες δεκαετίες του 20ου και στις αρχές του 21ου αιώνα δεν φαίνεται να ταιριάζει με τους ορισμούς που είχαμε ως τώρα για αυτήν!

Για χιλιάδες χρόνια, χωρίς να ξεχνούν το περιεχόμενο, αυτό που κοίταζαν οι καλλιτέχνες και το κοινό τους ήταν η μορφή, η αισθητική και ακόμη πιο συγκεκριμένα αυτό που θεωρούσαν στην εποχή τους ως όμορφο. Η τέχνη έπρεπε να δείχνει ομορφιά κι ο καλλιτέχνης όφειλε μέσα από μακροχρόνια σκληρή δουλειά και πολύ ταλέντο να καταφέρει να τελειοποιήσει τις τεχνικές του δεξιότητες ώστε να δημιουργεί έργα απαράμιλλης αισθητικής.

Και σήμερα; Τώρα ένα μεγάλο κομμάτι της σύγχρονης τέχνης (και μάλιστα αυτό θα δούμε κυρίως στα μουσεία σύγχρονης τέχνης και στις ακριβές γκαλερί) έχει να κάνει μόνο με το περιεχόμενο και σίγουρα όχι με την παραγωγή αισθητικά άρτιων έργων τέχνης.

Αγαπημένα μέσα της εννοιολογικής τέχνης είναι η φωτογραφία και το βίντεο. Σε αυτό το είδος φωτογραφίας δεν είναι απαγορευμένο το κείμενο – πολλές φορές δεν μπορεί να σταθεί χωρίς κείμενο!

Προσοχή: Διάφορες σελίδες στο διαδίκτυο (ελληνικές και ξένες) μιλούν για Εννοιολογική Φωτογραφία (Conceptual Photography) παρερηνεύοντας τον όρο! Το να κάνεις σκηνοθετημένη φωτογραφία με κάποιο συγκεκριμένο θέμα (κι ίσως σουρεαλιστική διάθεση) δεν είναι κάτι νέο, ούτε θέλει ειδικό όνομα (παρμένο μάλιστα από κάτι άλλο).

Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ (Βικιπαίδεια).


undefined

Hippolyte Bayard: αυτοπροσωπογραφία ως Πνιγμένος (1840) – πηγή: Wikipedia

Την κριτική επιτροπή  θα αποτελέσουν οι: Diran Kalaydjian, Στέφανος Χρόνης και Ανδρέας Κατσικούδης. Υπεύθυνη της διοργάνωσης είναι η Έλενα Μάμουνα. Μπορείτε να στείλετε τις φωτογραφίες σας μέσω wetransfer στο email: elenamamouna@gmail.com.

Επιλέξτε από 1 ως 3 λήψεις, σε πλήρη ανάλυση (όχι συμπίεση) και χωρίς λογότυπο πάνω τους και συμπληρώστε στο μήνυμά σας όνομα και κινητό τηλέφωνο!

  • Φωτό – © John Hilliard Camera: Recording its Own Condition (7 Apertures, 10 Speeds, 2 Mirrors) – πηγή: Wikiart
 






Aρθρογράφος

Aνδρέας Κατσικούδης

Έχει σπουδάσει στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης. Σπούδασε επίσης φωτογραφία και παρακολούθησε μαθήματα κινηματογράφου και σεμινάρια πάνω στην ιστορία της τέχνης και τη δημιουργικότητα. Διδάσκει φωτογραφία από το 2005 και κινηματογράφο από το 2011. Αυτή την περίοδο είναι στην επεξεργασία της πρώτης του ταινίας μεγάλου μήκους - ένα ντοκιμαντέρ για τη φωτογραφία και τους φωτογράφους. Στον ελεύθερό του χρόνο παίζει ηλεκτρικό μπάσο και τρέχει μαραθώνιους.