Εκθέσεις φωτογραφίας

Η ΕΠΑΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΦΑΚΟ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΣΑΡΡΗΚΩΣΤΑ

Φωτογραφικά ντοκουμέντα του γνωστού φωτορεπόρτερ στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» του Δήμου Αθηναίων!

Ο Δήμος Αθηναίων και ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων διοργανώνουν την έκθεση με τον παραπάνω τίτλο από τις 22 έως τις 28 Ιουλίου 2021 στο Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» Δήμου Αθηναίων.

Την έκθεση θα εγκαινιάσει η Α.Ε. η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, την Πέμπτη 22 Ιουλίου στις 18:00.

Η φωτογραφική έκθεση του Αριστοτέλη Σαρρηκώστα αποτελεί μια ιστορική αναδρομή με περισσότερες από 150 φωτογραφίες – ντοκουμέντα της περιόδου 1963-1974. Μεταξύ άλλων θα έχετε την ευκαιρία να δείτε στιγμιότυπα από τη βασιλική οικογένεια, τις διαδηλώσεις, την 7ετή χούντα των συνταγματαρχών, τις ομαδικές δίκες, τις εκτοπίσεις, τη Νομική Σχολή, το Πολυτεχνείο και πως φθάσαμε στην κατάρρευση της χούντας, την επιστροφή του Κωνσταντίνου Καραμανλή από το Παρίσι και την εγκαθίδρυση του Δημοκρατικού Πολιτεύματος στην πατρίδα μας.

Στον εκθεσιακό χώρο θα τηρηθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για την τήρηση των υγειονομικών κανόνων, αλλά και των κανόνων λειτουργίας των χώρων, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας Δημόσιας Υγείας. Η χρήση ιατρικής μάσκας είναι υποχρεωτική κατά την παραμονή του κοινού στον εκθεσιακό χώρο.

Mini CV

Μια ιστορία σαν μυθιστόρημα, γεμάτη περιπέτειες και αμέτρητες φωτογραφίες είναι η ζωή του Αριστοτέλη Σαρρηκώστα.

Γεννημένος στη Καισαριανή το 1937, ο Αριστοτέλης Σαρρηκώστας πέρασε δύσκολα παιδικά χρόνια εν μέσω κατοχής και Εμφύλιου, που σημάδεψαν την οικογένειά του. Ο πατέρας του πέθανε νωρίς αφήνοντας την μητέρα να μεγαλώνει έξι παιδιά.

Ξενιτεύτηκε πολύ μικρός στην Βραζιλία και Αμερική και γύρισε στην Ελλάδα για να υπηρετήσει την στρατιωτική του θητεία. Αφού απολύθηκε ετοίμαζε τα χαρτιά του για να φύγει και πάλι στην Αμερική.

Το 1961 επενέβη η μητέρα του, στην προσπάθειά της να τον κρατήσει κοντά της και μεσολάβησε στον γείτονα φωτορεπόρτερ Κλεισθένη Δασκαλάκο προκειμένου να πάρει τον Αριστοτέλη για βοηθό του, την ώρα που εκείνος ετοιμαζόταν να ξαναφύγει για το εξωτερικό.

Εκεί στο σκοτεινό θάλαμο, όταν είδε να εμφανίζεται η πρώτη φωτογραφία συνειδητοποίησε ότι αυτό ήθελε να κάνει στη ζωή του.

Το 1964 γίνεται η καθοριστική στροφή στην καριέρα του, όταν του ζητήθηκε να συνεργαστεί με το Associated Press, άλλο επίπεδο, άλλες οι συνθήκες εργασίας με πολλές ευθύνες και ταξίδια σε όλο τον κόσμο, με προτεραιότητα της εμπόλεμες περιοχές.

Αριστοτέλης Σαρρηκώστας

Ήταν ο πρώτος Έλληνας φωτορεπόρτερ που εργάστηκε για ξένο Ειδησεογραφικό πρακτορείο, ανοίγοντας αργότερα τον δρόμο και για άλλους Έλληνες φωτορεπόρτερ.

Ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο, καλύπτοντας τα σημαντικότερα γεγονότα, με έξι και εφτά βαλίτσες στα χέρια του, ολόκληρο τον «Σκοτεινό θάλαμο» για αυτό ο Γενικός Δ/της του AP τον είχε ονομάσει “One man Band” ο Άνθρωπος Ορχήστρα.

Ο φακός του Αριστοτέλη Σαρρηκώστα, έχει καλύψει όλη την πολιτική ιστορία της Ελλάδος, του τελευταίου μισού του περασμένου αιώνα μας, ξένους ηγέτες, αυτοκράτορες και βασιλείς, νομπελίστες, ηθοποιούς, αθλητικά, αλλά και πολλούς πολέμους.

Μιλώντας για τους πιο σημαντικούς σταθμούς της καριέρας του, αναφέρει πως ένα μεγάλο γεγονός που δεν ξεχνά, ήταν η μοιραία βραδιά του πολυτεχνείου, φωτογραφίζοντας την εισβολή του τανκ τα ξημερώματα της 17ης Νοεμβρίου 1973.

  • Xώρος: Πολιτιστικό Κέντρο «Μελίνα» Δήμου Αθηναίων: Ηρακλειδών 66 και Θεσσαλονίκης – Θησείο, Πληροφορίες: 210 3452150, στάση Μετρό: Κεραμεικός 
  • Διάρκεια έκθεσης: 22 – 28 Ιουλίου 2021
  • Ώρες λειτουργίας: Τρίτη – Παρασκευή 11:00 – 19:00 Σάββατο – Κυριακή 10:00 – 15:00, Δευτέρα κλειστά
  • Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη

–  Φωτό στην κορυφή της σελίδας: Στιγμιότυπο από την ορκωμοσία του Κ. Καραμανλή ως Πρωθυπουργού της Οικουμενικής Κυβέρνησης το πρωί της 24ης Ιουλίου το 1974, μετά την πτώση της 7ους χούντας. 

 






Aρθρογράφος

Μαίρη Μελετζή

Απόφοιτος του Τμήματος Κοινωνικής Εργασίας του Τ.Ε.Ι. Αθήνας. Αγαπά την φωτογραφία, αφού από όλα τα μέσα έκφρασης, είναι το μόνο που ακινητοποιεί μια συγκεκριμένη στιγμή στο χρόνο. Η φωτογραφία είναι βασικό μέσο έκφρασής της και η έρευνα την συναρπάζει. Επιπλέον, ασχολείται με τον αθλητισμό.