Professional

ΠΩΣ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΤΕ ΟΣΟΥΣ ΖΗΤΟΥΝ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΑΣ ΜΕ ΛΙΓΑ Ή ΚΑΘΟΛΟΥ ΧΡΗΜΑΤΑ

Μερικές ενδιαφέρουσες απαντήσεις για να ένα θέμα που πραγματικά καίει!

Πώς αποτιμάται γενικά η δουλειά του φωτογράφου και οι υπηρεσίες που παρέχει; «Όχι ικανοποιητικά» είναι η προφανής απάντηση στην Ελλάδα της κρίσης. Το πρόβλημα ωστόσο δεν είναι ούτε συγκυριακό ούτε τοπικό: απασχολεί τους δημιουργούς σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη. Στο άρθρο που ακολουθεί θα δούμε μερικές προτάσεις για το πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί!

Θα παρουσιάσουμε συγκεκριμένα τις απόψεις του Josh Enobakhare ενός νεαρού, αναδυόμενου, αλλά ήδη επιτυχημένου δημιουργού, που εδρεύει στις ΗΠΑ. Ανάμεσα στις δραστηριότητες που αναλαμβάνει, είναι και η παραγωγή μουσικών βίντεο: χρεώνει περίπου 15.000 δολάρια για κάθε δουλειά του. Το παραπάνω νούμερο αρκεί για να πιστοποιήσει πως πρόκειται για ένα επαγγελματία που γνωρίζει να πλασάρει σωστά και τον εαυτό του και τις υπηρεσίες του.

Παρόλα αυτά έρχεται (και αυτός) συχνά αντιμέτωπος με το πρόβλημα της εισαγωγής, το οποίο μάλιστα διογκώνεται όταν οι δυνητικοί πελάτες είναι φίλοι ή συγγενείς του. Τα πρόσωπα αυτής της κατηγορίας, όπως γνωρίζουν καλά και οι Έλληνες επαγγελματίες (ανεξαρτήτως δουλειάς μάλιστα) …αγνοούν τις τυποποιημένες αμοιβές και αναμένουν/απαιτούν ειδική μεταχείριση.

Πώς να διαχειριστείτε λοιπόν αυτές τις δύσκολες καταστάσεις; Διαβάστε τις συμβουλές του:

  • Μην παίρνετε ποτέ προσωπικά τη συζήτηση με κάθε μεμονωμένο πελάτη
  • Αναρτήστε τις τιμές σας στον ιστότοπό σας, προκειμένου να είναι προκαταβολικά γνωστές
  • Μην αποφεύγετε το χρηματικό πρόβλημα – συζητήστε το διεξοδικά, με κάθε δυνητικό πελάτη, μέχρι να πειστείτε πραγματικά για το αν είναι ή όχι ικανός να πληρώσει όσα ζητάτε 
  • Θέστε το θέμα της αμοιβής σας στα αρχικά στάδια της συζήτησης, αντί να σπαταλάτε χρόνο μιλώντας για λεπτομέρειες της δουλειάς, οι οποίες μπορούν να αναλυθούν αφού (και εφόσον) επέλθει η συμφωνία.
  • Να είστε άμεσοι και ξεκάθαροι στα λεγόμενά σας
  • Εξηγείστε, με υπομονή και στέρεα επιχειρήματα, γιατί η τιμή που ζητάτε είναι αυτή που είναι
  • Μην χάνετε την ψυχραιμία σας σε καμία περίπτωση

Στα 200 δευτερόλεπτα που διαρκεί τα video που ακολουθεί, ο Enobakhare αναλύει διεξοδικότερα τα παραπάνω σημεία. Δείτε το και …καλές δουλειές!

Σχετικά με τον συντάκτη

Κωνσταντίνος Φλώρος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Περιοδικών Ήχου και Εικόνας (EISA) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο