Νέα

24 ΩΡΕΣ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΛΗΨΗ!

Ανακαλύπτοντας ξανά τη χαμένη αξία της φωτογραφικής υπομονής!

Thomas Heaton ασχολείται με φωτογραφίες τοπίου, φύσης και ταξιδιών. Σε μια εποχή που οι μηχανές έχουν αποκτήσει ταχύτητες συνεχούς λήψης που αγγίζουν τα 20 καρέ/sec (!), μας διηγείται μια ιστορία που κινείται στην εντελώς ανάποδη κατεύθυνση: μας θυμίζει δηλαδή την αξία του να επιδεικνύει κάποιος υπομονή στο κηνύγι μιας λήψης, στοχεύοντας σε ένα και μόνο καρέ!

Στο video που ακολουθεί (διαθέτει πάνω από 133.000 συνδρομητές στο YouTube) περιγράφει μια ημερήσια περιπέτειά του στο δάσος, καθώς αναζητούσε μια ιδιαίτερη λήψη.

Ο καιρός δεν στάθηκε σύμμαχος στις επιδιώξεις του, ωστόσο οι αντιξοότητές του δεν έκαμψαν διόλου την επιμονή του. Ο Heaton είναι ένας φωτογράφος με συγκεκριμένη (αν και συχνά αντιδημοφιλή στις ημέρες μας) φιλοσοφία: φωτογραφίζει με φειδώ, αφήνοντας τις συνεχείς ριπές στα …πολυβόλα όπλα, και κάνει προσεκτικό σχεδιασμό κάθε σύνθεσης, με ευλάβεια σχεδόν θρησκευτική. Η διαπίστωση του είναι πως η παραπάνω διαδικασία του επιτρέπει να οργανώνει καθε φωτογραφία του πρωτίστως στο μυαλό του: έτσι αφενός κερδίζει χρόνο για την καταγραφή της, αφετέρου μπορεί να πετύχει ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα ακόμα και σε κακές καιρικές συνθήκες.

Τη συγκεκριμένη ημέρα, την οποία περιγράφει, ο αρχικός στόχος του ήταν να καταγράψει ένα δραματικό ηλιοβασίλεμα: στα πρώτα 7 λεπτά του video παρακολουθούμε την προσπάθειά του, η οποία ωστόσο αποδεικνύεται τελικά μάταιη. Αφού μεσολάβησε ο βραδινός ύπνος, ο δημιουργός απλώς άλλαξε προσανατολισμό, και εστίασε την προσοχή του στην καταγραφή της εικόνας που βλέπετε στην κορυφή της σελίδας: μια ασημένια σημύδα, τοποθετημένη ανάμεσα στα δέντρα κάποιου καμένου (κατόπιν προγραμματισμού!) δάσους, του έδωσε την ευκαιρία για μια ιδιαίτερα δυνατή όσο και απλή σύνθεση, με μεγάλη αντίθεση στα χρώματα.

Ας δούμε πώς τα κατάφερε!

Σχετικά με τον συντάκτη

Κωνσταντίνος Φλώρος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Περιοδικών Ήχου και Εικόνας (EISA) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.