Photo Specials

ΤΟ ΦΟΝΤΟ ΣΕ ΛΗΨΕΙΣ ΠΟΡΤΡΕΤΟΥ: ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΙΔΑΝΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ;

Η καταλληλότερη λύση για το στούντιο!

Ένα από τα καίρια ζητήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν όσοι ξεκινούν να ασχολούνται με την φωτογραφία πορτρέτου σε στούντιο, είναι η σωστή επιλογή φόντου!

Πώς πρέπει να κινηθούν; Μια ενδιαφέρουσα και εμπεριστατωμένη απάντηση δίνει το βίντεο που επιλέξαμε από το κανάλι στο YouTube του φωτογράφου Miguel Quiles, ο οποίος εξειδικεύεται σε αυτόν τον τομέα. Απευθύνεται κυρίως στους αρχάριους φωτογράφους και αποτελεί μια ιδανική αφορμή για να γνωρίσουν όλες τις διαθέσιμες επιλογές φόντων που υπάρχουν στην αγορά.

Στα πλαίσιά του, ο Quiles εξετάζει διαφορετικούς τύπους φόντου και στη συνέχεια εξηγεί γιατί τα πτυσσόμενα φόντα πιθανότατα είναι η καλύτερη επιλογή για όσους ξεκινούν τώρα.

Andrey Zvyagintsev, Unsplash

Κατόπιν, διερευνά το υλικό των φόντων (χαρτί, βινύλιο, ζωγραφισμένος καμβάς) τα γωνιακά φόντα τύπου V και τα πτυσσόμενα φόντα. Τα πτυσσόμενα φόντα αποτελούνται από ένα ανθεκτικό ύφασμα διπλής όψεως, με χρώματα και σχέδια της επιλογής του καθενός. Το ύφασμα αυτό είναι ραμμένο γερά επάνω σε έναν σκληρό μεταλλικό σκελετό, ο οποίος με μια απλή περιστροφή λυγίζει και μειώνει τις διαστάσεις του φόντου.

Με αυτά ως βάση, ο Quiles προτείνει ως ιδανικότερη λύση το πτυσσόμενο φόντο, για τρεις σημαντικούς λόγους:

  1. Φορητότητα: Όταν διπλώνεται, έχει μικρό μέγεθος και είναι ελαφρύ. Έτσι μπορεί να μεταφερθεί και να το χρησιμοποιηθεί ακόμα και σε κάποιο εξωτερικό γύρισμα.
  2. Ευκολία τοποθέτησης: Σε αντίθεση με τα φόντα χαρτιού ή καμβά, τα πτυσσόμενα φόντα ανοίγουν με μια κίνηση και τοποθετούνται πανεύκολα σε όρθια ή κάθετη θέση, στηριζόμενα απλά σε έναν τοίχο.
  3. Ευκολία αποθήκευσης: Επειδή είναι πτυσσόμενα, καταλαμβάνουν πολύ λιγότερο χώρο και μπορούν να αποθηκευτούν οπουδήποτε, χωρίς να αποτελούν εμπόδιο για κάποιο μικρό στούντιο.

Joseph Gonzalez, Unsplash

Τέλος (και επειδή ορισμένοι ταλαιπωρούνται και δεν μπορούν να διπλώσουν ένα πτυσσόμενο φόντο) ο φωτογράφος αναλαμβάνει να δείξει το σωστό τρόπο (με αφετηρία το χρονικό σημείο 3′:50″ του video).

Παρακολουθήστε το και δείτε στην πράξη όλα όσα διαβάσατε παραπάνω!

Για περισσότερες δουλειές του Miguel Quiles, μπορείτε να τον ακολουθήσετε στο Facebook ή/και στο Instagram.

  • Φωτό στην κορυφή: Aliyah Jamous – Unsplash
 






Aρθρογράφος

Νίκος Κατσουλώτος

Διδάκτορας Ψηφιακών Τεχνών, με ειδίκευση στο cinemagraph (Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις Εφαρμοσμένες Τέχνες, με θέμα την πολιτική αφίσα (Ακαδημία Τεχνών του Νόβι Σαντ). Είναι Πτυχιούχος Γραφιστικής από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και συνεργάτης της Νexus Publications AE από το 2009, ως graphic designer και αρθρογράφος. Έχει συγγράψει τα βιβλία "Photoshop ...απλά!" και "Cinemagraph" που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις μας. Από το 2019 είναι contributing writer στην "ΗuffPost Greece" και συνεργάτης της "Εφημερίδας των Συντακτών". Από το Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο του 2022 εργάστηκε ως Εκπαιδευτής στο Τμήμα «Γραφιστική Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων» του Δημοσίου ΙΕΚ Αμπελοκήπων. Από τον Οκτώβριο του 2022, διδάσκει στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.