Know How

ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΤΗ ΛΗΨΗ & ΤΗΝ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΜΙΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΠΙΟΥ

Γνωρίστε τη μέθοδο focus stacking, με Lightroom & Photoshop, μέσα από την περιγραφή ενός επαγγελματία δημιουργού!

Λόγω της ταχύτατης τεχνολογικής ανάπτυξης, στον τομέα της ψηφιακής επεξεργασίας εικόνας συνεχώς συντελούνται δραστικές αλλαγές. Ακόμη και ο πιο έμπειρος ρετουσέρ, όμως, δεν μπορεί να υποκαταστήσει τον επαγγελματία φωτογράφο, που έχει τραβήξει ο ίδιος μια λήψη και αναλαμβάνει την τελειοποίησή της! 

Για το λόγο αυτό, επιλέξαμε σήμερα για παρουσίαση ένα επιμορφωτικό video του εξειδικευμένου στο τοπίο δημιουργού Nigel Danson (το κανάλι του στο Youtube συγκεντρώνει πάνω από 353.000 χρήστες) στο οποίο περιγράφει το πώς δούλεψε μια συγκεκριμένη εικόνα του από τη αρχή ως το τέλος!

Συγκεκριμένα, αναλύει το γιατί επέλεξε τη συγκεκριμένη σύνθεση και περιγράφει τη θέση της κάμερας, τι ήθελε να πετύχει και με ποιο τρόπο επενέβη για να διαμορφώσει την τελική εικόνα. Όπως εξηγεί αρχικά, γνωρίζει πολύ καλά την τοπογραφία της περιοχής όπου έκανε τη λήψη, και πάνω σε αυτήν έχει πειραματιστεί αρκετά στο θέμα της σύνθεσης. 

Η λήψη του φωτογράφου σε μια από τις φάσεις επεξεργασίας της (screenshot από το video που ακολουθεί).

Σκέφτηκε πως θα ήταν καλή ιδέα να χρησιμοποιήσει το φράχτη του τοπίου, ως κατευθυντήρια γραμμή, σε συνάρτηση επίσης με το βρεγμένο μονοπάτι, το οποίο αντανακλά αρκετό από το φως του ουρανού. Τέλος, για να τονιστούν οι γραμμές, έκρινε πως θα έπρεπε η λήψη να γίνει από χαμηλή οπτική γωνία.

Ο φακός που είχε στη διάθεσή του ήταν ένας Nikon 14-24mm που είχε δανειστεί από την εταιρία. Σκοπός του φυσικά, ήταν να εστιάσει πάνω στο βουνό. Τραβώντας ωστόσο στα 14mm, από την θέση που είχε πάρει, διαπίστωσε πως η περιοχή του τοίχου αριστερά, έβγαινε ανεστίαστη.

Έτσι, χρησιμοποιώντας ένα τρίποδο, τράβηξε άλλη μία φωτογραφία, έχοντας εστιασμένο αυτήν την φορά, τον τοίχο και τις πέτρες. Έχοντας πλέον και τις δύο φωτογραφίες, τις επεξεργάστηκε στο Lightroom: έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το πλήθος των μασκών που χρησιμοποίησε για να τονίσει χρωματικά το αποτέλεσμα προκειμένο να πετύχει αυτό που ήθελε! Στη συνέχεια τις ένωσε στο Photoshop με τη βοήθεια μιας απλής μάσκας ώστε να πετύχει την καλύτερη δυνατή ευκρίνεια.

Δείτε το τελικό αποτέλεσμα και παρακολουθήστε με προσοχή το σκεπτικό εργασίας του, στο video που ακολουθεί:

  • Φωτό στην κορυφή του άρθρου: Edan Cohen

Photonet Newsletter
Kάθε Τρίτη & Πέμπτη όλα τα φωτογραφικά νέα δωρεάν!

   



Aρθρογράφος

Νίκος Κατσουλώτος

Διδάκτορας Ψηφιακών Τεχνών, με ειδίκευση στο cinemagraph (Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις Εφαρμοσμένες Τέχνες, με θέμα την πολιτική αφίσα (Ακαδημία Τεχνών του Νόβι Σαντ). Είναι Πτυχιούχος Γραφιστικής από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και συνεργάτης της Νexus Publications AE από το 2009, ως graphic designer και αρθρογράφος. Έχει συγγράψει τα βιβλία "Photoshop ...απλά!" και "Cinemagraph" που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις μας. Από το 2019 είναι contributing writer στην "ΗuffPost Greece" και συνεργάτης της "Εφημερίδας των Συντακτών". Από το Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο του 2022 εργάστηκε ως Εκπαιδευτής στο Τμήμα «Γραφιστική Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων» του Δημοσίου ΙΕΚ Αμπελοκήπων. Από τον Οκτώβριο του 2022, διδάσκει στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;