Ένας μεγάλος αριθμός δημοσιογράφων συγκεντρώθηκε στο Λονδίνο την περασμένη Δευτέρα 15/6, έπειτα από την απόφαση της Sony να διοργανωθεί μια επίσημη πανευρωπαϊκή παρουσίαση με αφορμή την πρόσφατη ανακοίνωση των α7R II, RX10 II και RX100 IV. To Photonet ήταν εκεί, με τη συνοδεία της κ. Βαρβάρας Παππά (Brand Communication & PR Manager, Hellas Sony Central and Southeast Europe).
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις των Pinewood Studios, όπου γίνονται και γυρίσματα για το νέο φιλμ του James Bond “Spectre”. Υψηλόβαθμα στελέχη της Sony Europe Ltd. μας περίμεναν για να προβούν στις σχετικές ανακοινώσεις και να αναλύσουν τα πλεονεκτήματα των νέων τεχνολογιών. Ανάμεσά τους, ο Yosuke Aoki (Αντιπρόεδρος), ο Joon Hong Tham (Professional Handheld Camcorder Product Manager), η Ryoko Noguchi (Digital Still Camera Product Manager) και ο Yoma Hori (Interchangeable Lens Camera Product Manager).
Πρέπει να σημειωθεί εδώ πως όλα τα κομμάτια της παρουσίασης ήταν προ-παραγωγής, που ναι μεν δούλευαν κανονικά αλλά δεν είχαν φθάσει στο τελικό στάδιο, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε κάρτες μνήμης για να κρατήσουμε και να αναλύσουμε φωτογραφίες στην οθόνη του υπολογιστή. Συνεπώς δεν μπορούμε, την ώρα που γράφονται αυτές ο γραμμές, να σταθούμε τόσο στο κομμάτι της ποιότητας εικόνας, όσο στις νέες λειτουργίες και δυνατότητες που απέκτησαν τα νέα μοντέλα σε σχέση με τα προκάτοχά τους.
Οι RX10 II και RX100 IV απέκτησαν καινούριο αισθητήρα, τον Exmor RS CMOS που χάρη στην επανασχεδιασμένη αρχιτεκτονική αυξάνει κατά πολύ την ταχύτητα μεταφοράς και ανάγνωσης του φορτίου, περισσότερο από 5 φορές. Αυτό είναι το βασικό του πλεονέκτημα. Με τον τρόπο αυτό αντιμετωπίζεται σε πολύ σημαντικό βαθμό το φαινόμενο του rolling shutter, επιτυγχάνονται έως 1000fps σε λήψη βίντεο, είναι εφικτή η λήψη ακόμα και στα EV19 (πολύ φωτεινές συνθήκες), παρέχεται δυνατότητα 16fps χωρίς blackout, υποστηρίζεται βίντεο 4Κ (μικρής διάρκειας), μέγιστη ταχύτητα ηλεκτρονικού κλείστρου 1/32000sec και δυνατότητα παράλληλη λήψης στατικής εικόνας 17ΜΡ κατά τη διάρκεια εγγραφής βίντεο. Γενικά, τα πολλά fps σε λήψη βίντεο (250/500/1000fps) υποστηρίζονται για λήψη 2sec ή 4sec και αναλόγως το χρόνο, διαφοροποιείται η μέγιστη ανάλυση. Για παράδειγμα, αν κάποιος θέλει να γράψει 4sec σε ρυθμό 1000fps, η ανάλυση που θα μπορεί να το κάνει είναι 800×270 pixels. Επίσης, τα δύο νέα μοντέλα υποστηρίζουν φορμά βίντεο XAVC S έως 100Mbps για έως και 5min και μέσω της θύρας HDMI στέλνουν ασυμπίεστο σήμα 4:2:2.
Η αναβάθμιση της α7R II είναι σχεδόν καθολική και αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση. Ο αισθητήρας όχι μόνο ανέβηκε κατά 6ΜΡ σε σχέση με την προκάτοχο, φθάνοντας δηλαδή τα 42ΜΡ, αλλά είναι και πρώτος 35mm full-frame back-illuminated αισθητήρας CMOS που επιτρέπει στην ευαισθησία να ανέβει μέχρι τα ISO 102.400. Τι βελτιωμένο κλείστρο δεν προσφέρει μόνο σημαντικά μικρότερο βαθμό δόνησης αλλά γίνεται και εντελώς αθόρυβο εάν κάποιος επιλέξει την ηλεκτρονική λειτουργία του. Όπως ήταν αναμενόμενο η νέα Sony υιοθετεί το μηχανικό σύστημα σταθεροποίησης ειδώλου 5-αξόνων που είδαμε στην α7 ΙΙ και προσφέρει δυνατότητα λήψης και εγγραφής βίντεο 4Κ. Η σημαντικότερη όμως αναβάθμιση αφορά στο σύστημα εστίασης και στην ύπαρξη 399 σημείων phase detection.
Να σημειωθεί, τέλος, πως εκτός όμως από τις τρεις φωτογραφικές μηχανές, η Sony παρουσίασε ένα πρωτότυπο του HXR-NX100, ενός νέου camcorder με αισθητήρα 1″ και ανακοίνωσε ότι μέχρι τις αρχές του 2016 θα προσθέσει ακόμα 7 FE φακούς.
Συνολικά ήταν μια πολύ χρήσιμη πρώτη επαφή με τα νέα μοντέλα, σύντομη σε διάρκεια αλλά πυκνή σε πληροφορία. Θα επανέλθουμε με τις πλήρεις δοκιμές, που αναμένονται με ιδιαίτερα αυξημένο ενδιαφέρον, αφού οι αρχικές εντυπώσεις ήταν εξαιρετικά θετικές, ειδικά για την α7R II.