Εκθέσεις φωτογραφίας Νέα

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΑΓΓΕΛΟΣ: «FILM EXPIRED»

Μια έκθεση – ύμνος στο φιλμ.

Έκθεση φωτογραφίας του Καθηγητή στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, στο Αλατζά Ιμαρέτ ( Κασσάνδρου 91-93, Θεσσαλονίκη)
έως τις 23 Απριλίου 2015.

Ο Γεώργιος Κατσάγγελος σπούδασε  φωτογραφία με υποτροφία, στο BROOKLYN COLLEGE της Νέας Υόρκης. Δάσκαλος του είναι ο Walter Rosenblum. Είναι Καθηγητής στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Διετέλεσε Διευθυντής του Μουσείου Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης από το 2002 έως το 2005 και Κοσμήτορας της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ από το2006 έως το 2010. Σήμερα είναι Καθηγητής στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α. Π. Θ. Κέρδισε το 1ο βραβείο Φωτογραφίας, Μουσείο Manege, Saint Petersburg, Ρωσία, 2010, το  1ο βραβείο Φωτογραφίας του  Μουσείου Φωτογραφίας Τασκένδης στην Μπιενάλε Ουζμπεκιστάν του 2013 και το βραβείο, Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού, Στοκχόλμη, 2010. Έχει εκθέσει ευρέως στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Φωτό: Γεώργιος Κατσάγγελος από την έκθεσή του στο Αλατζά Ιμαρέτ

Για την συγκεκριμένη δουλειά, τα θέματα των φωτογραφιών είναι από την Ελλάδα, την Τουρκία και τη Γερμανία. Ο δημιουργός σχολιάζει σχετικά: «Η ανακάλυψη των φωτοευαίσθητων υλικών πριν από 185 περίπου χρόνια έκανε δυνατή την ύπαρξη της  φωτογραφίας. Ο κοινωνικός και επιστημονικός αντίκτυπος της φωτογραφίας επέβαλε την αναγκαιότητα για εντατική έρευνα με σκοπό τη βελτίωση του φιλμ. Το φιλμ ως ένα  ζωντανό υλικό περιέγραψε την ζωή και τα όνειρα εκατομμυρίων ανθρώπων για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα.  Οι σχετικά πρόσφατες ανακαλύψεις της ψηφιακής εικόνας μετέτρεψε το φιλμ σε δεινόσαυρο. Τα  αναμφισβήτητα πλεονεκτήματα της ψηφιακής εικόνας την επέβαλαν καθιστώντας κυριολεκτικά κάθε άνθρωπο που ζει στον πλανήτη σε φωτογράφο. Η νοσταλγία της ενασχόλησης με το ασπρόμαυρο φιλμ με καθοδήγησε να αναζητήσω τα φιλμ που είχαν ξεμείνει σε ψυγεία και ντουλάπια, μερικά σε εργαστήρια φίλων για να τα χρησιμοποιήσω. Αναμενόμενο για τα περισσότερα από αυτά να έχει παρέλθει η ημερομηνία λήξης τους. Η ακρίβεια της ψηφιακής φωτογραφίας συγκρίνεται με την απροσδιοριστία της αναλογικής ενώ η αμεσότητα του ψηφιακού μέσου στέκεται απέναντι στην αρετή της υπομονής. Η ατμόσφαιρα των φωτογραφιών είναι μελαγχολική, όπως μελαγχολικό είναι κάθε τι που μας απασχόλησε μας περιέβαλε συναισθηματικά και δεν υπάρχει πια στην ζωή μας με τον ίδιο τρόπο και την ίδια ένταση.»

Φωτό: Γεώργιος Κατσάγγελος από την έκθεσή του στο Αλατζά Ιμαρέτ

Σχετικά με τον συντάκτη

Κωνσταντίνος Φλώρος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Περιοδικών Ήχου και Εικόνας (EISA) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.