Know How

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΝΤΥΣΙΜΟ ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΑΝΘΡΩΠΩΝ;

Αναλύουμε ένα πολύ σημαντικό (και συχνά παραγνωρισμένο) συστατικό για μια επιτυχημένη λήψη!

Υπάρχουν φορές που αναλαμβάνουμε τη φωτογράφιση ενός φίλου ή (πολύ περισσότερο!) πελάτη, χωρίς να αντιλαμβανόμαστε πόσο σημαντικό ρόλο παίζει το σωστό ντύσιμο.

Αν εξαιρέσουμε συγκεκριμένα είδη εφαρμοσμένης επαγγελματικής φωτογραφίας (λ.χ. fashion photography) όπου πρωταγωνιστής (οφείλει να) είναι το ρούχο κι όχι ο άνθρωπος που το φορά, ερωτάται: υπάρχει γενικά “σωστό” και “λάθος” ντύσιμo για μια φωτογραφία; Αυτή είναι μία μόνο από τις ερωτήσεις στις οποίες απαντά η εκπαιδευτικός ψηφιακής φωτογραφίας Darlene Hildebrandt σε σχετικό άρθρo της στο DPS, τα σημαντικότερα σημεία του οποίου αποτελούν τον οδηγό μας στο πρώτο μέρος του αφιερώματος που ακολουθεί!

Το ντύσιμο σε μια φωτογράφιση ανθρώπων είναι εξίσου σημαντικό, με παραμέτρους όπως είναι ο φωτισμός, η τοποθεσία και η πόζα. Μια λανθασμένη επιλογή ρούχων είναι ικανή να υποβαθμίσει αισθητά μια καθόλα άριστα προετοιμασμένη λήψη.Τι πρέπει να έχουμε στο νου μας, όταν βοηθάμε τα μοντέλα μας να επιλέξουν τι θα φορέσουν:

  • Το ρούχο πρέπει να αναδεικνύει τον άνθρωπο και όχι το αντίθετο
  • Το ντύσιμο οφείλει να κολακεύει αυτόν (-ή) που το φορά
Πασαρέλα, Μοντέλα, Γυναίκες, Μόδα, Επίδειξη Μόδας

Pexels, Pixabay: στη φωτογραφία μόδας, το ρούχο οφείλει πάντα να τραβά το βλέμμα – το μοντέλο περνάει σε δεύτερη μοίρα.

Τι δεν κάνουμε;

Τα λάθος επιλεγμένα ρούχα, ή η αποφυγή συζήτησης περί αυτών, μοιραία θα υποβαθμίσουν τις εικόνες μας. Τι δεν πρέπει να συμβεί λοιπόν;

  • Τα ρούχα να ξεχωρίζουν τόσο πολύ, ώστε το μοντέλο να περνά απαρατήρητο.
  • Σημεία όπως τα μπράτσα, τα πόδια ή η κοιλιά να φαντάζουν, σε συνδυασμό με το λάθος ντύσιμο (ή/και εξαιτίας αυτού) αντιαισθητικά.
Οικογένεια, Μωρό, Σέρνεται, Η Μητέρα, Χαμογελαστά

Serrano1004, Pixabay: σε μια “κανονική” λήψη, ο φωτογράφος οφείλει να αναδείξει τον άνθρωπο και όχι το ρούχο – η αποφυγή της πολυχρωμίας και το casual ντύσιμο βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση!

Τι κάνουμε;

Πρέπει να ξεκινήσουμε με μια βασική παραδοχή: οι περισσότεροι (-ες) από εμάς δεν γνωρίζουμε πραγματικά ποια είναι η ενδυμασία που μας ταιριάζει καλύτερα. Ας σκεφτούμε λ.χ. πόσο εύκολα – συχνά επηρεαζόμαστε σχετικά από τους γύρω μας, που σπεύδουν να μας υποδείξουν τι “πρέπει” και τι “δεν πρέπει” να φοράμε. Χρειαζόμαστε κάποιον (-α) με αρκετή γνώση και εμπειρία στο αντικείμενο, ώστε: α) να μπορεί να μας εξηγήσει τι ακριβώς χρειαζόμαστε β) γιατί το χρειαζόμαστε.

Ελλείψει στυλίστα σε μια φωτογράφιση (σε πόσες λήψεις σας, μέχρι τώρα, είχατε εύκαιρο κάποιον;) ο ρόλος αυτός περνάει υποχρεωτικά στο φωτογράφο!

Συμβουλές πριν την φωτογράφιση

  • Προτείνετε μονόχρωμα ρούχα
  • Προτείνετε συγκρατημένα και υποτονικά (όχι φανταχτερά) χρώματα
  • Προτείνετε συγγενικά χρώματα για το πάνω και το κάτω μέρος του σώματος (είτε σκούρα, είτε ανοιχτά)
  • Επιλέξτε και υποδείξτε έναν έως τρεις χρωματικούς τόνους, που να ταιριάζουν μεταξύ τους, για τις ομαδικές λήψεις. Στη συνέχεια, κάθε πρόσωπο επιλέγει και συνδυάζει το ντύσιμο που του αναλογεί. Για παράδειγμα, μια ομάδα ατόμων θα μπορούσε να φορά σκούρο πράσινο, ναυτικό μπλε και μπορντό (σκούροι χρωματικοί τόνοι) ενώ μια άλλη ομάδα θα μπορούσε να φοράει μαύρο, πράσινο λαδί και τζιν (πιο ελαφρά και απαλά χρώματα)
  • Προτείνετε πανωφόρια με μανίκια τουλάχιστον μέχρι τους αγκώνες
  • Προτείνετε μακρύ παντελόνι (για άνδρες/γυναίκες) ή φούστα κάτω από το γόνατο για τις τελευταίες
  • Προτείνετε σκούρες κάλτσες και παπούτσια (εκτός αν η φωτογράφιση γίνεται π.χ. σε κάποια παραλία)
  • Προτείνετε απλά και μίνιμαλ κοσμήματα
  • Προτείνετε στα πρόσωπα που φωτογραφίζετε να φτιάξουν, για τις λήψεις σας, τα μαλλιά τους όπως ακριβώς θα το έκαναν για μια τυπική καθημερινή τους – είναι προτιμότερο από το να καταφύγουν στο μαλλί “κομμωτηρίου”!
  • Εάν το μοντέλο σας σκοπεύει να κουρευτεί προ της φωτογράφισης, ζητήστε του να το κάνει μια – δύο εβδομάδες πριν από αυτή.

Γενικές παρατηρήσεις

  • Στην παραπάνω λίστα δεν υπάρχει πουθενά η λέξη μην για τον εξής λόγο: Ο ανθρώπινος εγκέφαλος συχνότατα δεν καταγράφει λέξεις με αρνητικό πρόσημο: “μην”, “όχι” ή “δεν”. Αν πούμε σε κάποιον (-α) για παράδειγμα, “μην σκεφτείς ένα λεμόνι”, θα σκεφτεί ακριβώς αυτό: ένα λεμόνι! Έτσι, όταν εξηγούμε σε κάποιον (-α) τι ρούχα να επιλέξει για μια φωτογραφία πρέπει να χρησιμοποιούμε θετικές εκφράσεις (“σου πάει”, “σε κολακεύει” κ.ο.κ.) για να εξασφαλίσουμε τη συγκατάθεσή του στις προτάσεις μας.
  • Ειδικότερα για τις γυναίκες: ορισμένες πιστεύουν πως για να βγουν “πιο όμορφες”, πρέπει να χρησιμοποιήσουν έντονο μακιγιάζ. Τις περισσότερες φορές αυτό οδηγεί στην υπερβολή – και κανείς δεν μένει ικανοποιημένος με το τελικό αποτέλεσμα!

Συμπέρασμα

Είναι δική μας δουλειά ως φωτογράφοι (ακόμα κι αν το κάνουμε για διασκέδαση και για να βοηθήσουμε φίλους και συγγενείς) να φροντίσουμε τα μοντέλα μας προκειμένου να βγαίνουν όσο το δυνατόν καλύτερα και πιο θελκτικά στις φωτογραφίες μας!

Man Holding Flowers Standing Beside Woman on Railroad

Pixabay, Pixels: προσέξτε τη σημασία που έχουν αξεσουάρ ένδυσης όπως οι τιράντες σε μια λήψη, ειδικά όταν βρίσκονται σε χρωματική αρμονία τόσο με τα υπόλοιπα ρούχα (εδώ το παντελόνι) όσο και με το φυσικό περιβάλλον.

Δείτε το δεύτερο μέρος του αφιερώματος εδώ

Φώτο στην κορυφή της σελίδας: Anastasia Gepp 

 






Aρθρογράφος

Νίκος Κατσουλώτος

Διδάκτορας Ψηφιακών Τεχνών, με ειδίκευση στο cinemagraph (Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις Εφαρμοσμένες Τέχνες, με θέμα την πολιτική αφίσα (Ακαδημία Τεχνών του Νόβι Σαντ). Είναι Πτυχιούχος Γραφιστικής από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και συνεργάτης της Νexus Publications AE από το 2009, ως graphic designer και αρθρογράφος. Έχει συγγράψει τα βιβλία "Photoshop ...απλά!" και "Cinemagraph" που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις μας. Από το 2019 είναι contributing writer στην "ΗuffPost Greece" και συνεργάτης της "Εφημερίδας των Συντακτών". Από το Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο του 2022 εργάστηκε ως Εκπαιδευτής στο Τμήμα «Γραφιστική Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων» του Δημοσίου ΙΕΚ Αμπελοκήπων. Από τον Οκτώβριο του 2022, διδάσκει στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.