Know How

ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΝΤΥΣΙΜΟ ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΗ ΑΝΘΡΩΠΩΝ (ΜΕΡΟΣ Β’)

Παραδείγματα με τα σωστά και λάθος, για μεγαλύτερη κατανόηση.

Όπως αναφέρθηκε και στο πρώτο μέρος, όταν έχουμε να κάνουμε με φωτογράφιση μιας ομάδας ατόμων, η προσεγμένη επιλογή ενδυμάτων μπορεί να κάνει τη μεγάλη διαφορά. Στο δεύτερο μέρος του άρθρου θα δούμε με παραδείγματα ποια είναι η σωστή και ποια η λάθος προσέγγιση.

Η παρακάτω εικόνα έχει τραβηχθεί σε επαγγελματικό περιβάλλον, και έτσι το ντύσιμο των ατόμων στην πλειοψηφία τους, φέρει συγγενικούς χρωματικούς τόνους. Ωστόσο υπάρχουν αρκετά μοτίβα και πολλά χρώματα, τα περισσότερα σκούρα και ελάχιστα φωτεινά, που κλέβουν την παράσταση. Επιπρόσθετα, η κοπέλα με το λευκό πουκάμισο τραβά έντονα το βλέμμα και μοιάζει πιο μεγάλη και πιο ογκώδης, ανάμεσα στις συναδέλφους της.

Συνολικά, το αποτέλεσμα δεν είναι άσχημο, αλλά επιδέχεται σίγουρα, βελτιώσεων.

Christina Morillo – Pexels

Παρατηρήστε τώρα, πόσο αρμονικά δένουν τα άτομα της παρακάτω φωτογραφίας. Όλοι έχουν επιλέξει παρόμοιους και απαλούς χρωματικούς τόνους, κι’ έτσι δεν ξεχωρίζει κανείς τους ιδιαίτερα. Για τον ίδιο ακριβώς σκοπό, όλοι φορούν μακρυά μανίκια ή τουλάχιστον αυτά είναι γυρισμένα μέχρι τους αγκώνες.

Fauxels – Pexels

Στην οικογενειακή λήψη που ακολουθεί, τα τρία μέλη φορούν καρό και τζιν, εκτός από τον πατέρα που φορά φωτεινά χρώματα. Θα ήταν προτιμότερο να φορούσε σκούρες αποχρώσεις γιατί τα λευκά τον κάνουν να εξαφανίζεται μέσα στο φωτεινό σκηνικό. Μια φανέλα με μανίκια θα βοηθούσε επίσης προς την ίδια κατεύθυνση.

Victoria Borodinova – Pexels

Στην επόμενη εικόνα, όλοι σχεδόν φορούν μαύρα, εκτός από τον άνδρα αριστερά, ο οποίος φορά φωτεινό κοστούμι με αποτέλεσμα να ξεχωρίζει και να φαίνεται μεγαλύτερος (σε όγκο) σε σχέση με αυτό που είναι στην πραγματικότητα. Αυτό γενικά είναι ένα παράδειγμα λανθασμένης επιλογής ενδυμάτων. Φυσικά, υπάρχουν περιπτώσεις όπου το παραπάνω γίνεται με πρόθεση – τότε λειτουργεί μια χαρά! Εξαρτάται από το ποιο είναι το άτομο, κάθε φορά, που τραβά το βλέμμα κι αν αυτό γίνεται με πρόθεση ή τυχαία –  για παράδειγμα, εάν σε μια φωτογραφία ενηλίκων που φορούν μαύρα, ένα παιδί φορά λευκά, ή εάν στο παράδειγμά μας ο άνδρας της φωτογραφίας είναι το αφεντικό της ομάδας, τότε ο διαφορετικός ρουχισμός έχει λογική!

Marily Torres – Pexels

Στην επόμενη εικόνα συμβαίνει το εξής παράδοξο (που συμφωνεί παράλληλα με τις συμβουλές): ενώ υπάρχουν τόσα και τόσα στοιχεία που είναι ικανά να τραβήξουν την προσοχή, εντούτοις το βλέμμα καθ-οδηγείται προς τα ολόλευκα παπούτσια της κοπέλα αριστερά.

Elevate – Unsplash

Τέλος, προσέξτε τις εύστοχες ενδυματολογικές επιλογές στην παρακάτω εικόνα: το ζευγάρι φορά ρούχα σε παρόμοιους χρωματικούς τόνους και η φούστα της κοπέλας είναι κάτω από το γόνατο έτσι που ακόμη και σε μια πόζα που απαιτεί κίνηση, η φούστα να μην σηκωθεί υπερβολικά ψηλά. Επίσης, προσέξτε ποιο σημείο της φωτογραφίας τραβά έντονα το βλέμμα. Είναι το μέρος του γυμνού μπράτσου της κοπέλας. Εξ’ ου και στις συμβουλές προτείνουμε μακρυά μανίκια. Ωστόσο, η επιλογή της φανέλας με τιράντες στην συγκεκριμένη λήψη, βοηθά το κόνσεπτ της φωτογράφισης που είναι το φιλί. Και εκεί ακριβώς ήθελε ο φωτογράφος να οδηγήσει το βλέμμα μας.

Συμπερασματικά

Πολλές φορές οι άνθρωποι διακατέχονται από μια αδικαιολόγητη φοβία ως προς το ντύσιμο. Είναι σημαντικό από την πρώτη συνάντηση και συζήτηση μαζί με το φωτογραφιζόμενο πρόσωπο, να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του και να νιώθει άνετα μαζί μας, ώστε να ακούει πιο δεκτικά και καλοπροαίρετα τις όποιες συμβουλές του δώσουμε!

  • Φώτο στην κορυφή του άρθρου: Thiszun
 






Aρθρογράφος

Νίκος Κατσουλώτος

Διδάκτορας Ψηφιακών Τεχνών, με ειδίκευση στο cinemagraph (Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις Εφαρμοσμένες Τέχνες, με θέμα την πολιτική αφίσα (Ακαδημία Τεχνών του Νόβι Σαντ). Είναι Πτυχιούχος Γραφιστικής από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και συνεργάτης της Νexus Publications AE από το 2009, ως graphic designer και αρθρογράφος. Έχει συγγράψει τα βιβλία "Photoshop ...απλά!" και "Cinemagraph" που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις μας. Από το 2019 είναι contributing writer στην "ΗuffPost Greece" και συνεργάτης της "Εφημερίδας των Συντακτών". Από το Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο του 2022 εργάστηκε ως Εκπαιδευτής στο Τμήμα «Γραφιστική Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων» του Δημοσίου ΙΕΚ Αμπελοκήπων. Από τον Οκτώβριο του 2022, διδάσκει στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.