Know How Τεχνικές

Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΥ

Mια αφορμή για να ξαναδείτε το αρχείο εικόνων σας με άλλη ματιά!

Σκαλίζοντας το αρχείο μου, ανακαλύπτω συχνά φωτογραφίες από το παρελθόν, οι οποίες έχουν τραβηχτεί εδώ και αρκετά χρόνια και είχαν απλά μείνει στα αζήτητα!

Έως τώρα θεωρούσα περιορισμένη τη χρησιμότητά τους αλλά μάλλον θα πρέπει να αναθεωρήσω. Με τα σύγχρονα προγράμματα επεξεργασίας raw αρχείων ή τις πιο πρόσφατες εκδόσεις των plug-ins που επιτρέπουν την εφαρμογή διάφορων ψηφιακών φίλτρων και τη μετατροπή έγχρωμων εικόνων σε ασπρόμαυρες, μπορείτε πολύ εύκολα να χρησιμοποιήσετε παλιότερο υλικό για να φτιάξετε μια εντυπωσιακή φωτογραφία. Ο διαρκής πειραματισμός είναι το κλειδί στην υπόθεση.

Μπορεί στο αρχείο σας να υπάρχουν εικόνες που αξιολογήσατε ως εντελώς αδιάφορες και που γι’ το λόγο αυτό δεν δείξατε ποτέ σε κανένα. Ξεκινήστε από αυτές! Πειραματιστείτε με ψευδο-HDR επιλογές και διαφορετικούς τρόπους μετατροπής σε Α/Μ. Ασχοληθείτε λίγο περισσότερο με το Photoshop, και εξερευνήστε τα μυστικά των layers.

Για την ιστορία, η φωτογραφία που βλέπετε τραβήχτηκε τον Οκτώβριο του 2008, με μια Canon EOS 40D και ένα φακό EF 70-200mm f/4 L USM. Πήγαινα στην Καστοριά και περνώντας από Καλαμπάκα σκέφτηκα να σταθώ για να κάνω μερικές λήψεις. Η ώρα και η μέρα που βρέθηκα εκεί ήταν εντελώς ακατάλληλες. Ως εκ τούτου, τις φωτογραφίες που έκανα εκείνη τη μέρα δεν τις χρησιμοποίησα πουθενά και απλά τις είχα καταχωνιάσει σε έναν άσχετο φάκελο του εξωτερικού δίσκου.

Η επεξεργασία δεν είναι κάτι ιδιαίτερο. Το μόνο που έκανα ήταν μια μετατροπή σε Α/Μ μειώνοντας το opacity στο 90%. Πρόσθεσα επιλεκτικά στις μεσαίες περιοχές και στα highlights λίγο tonal contrast, διόρθωσα το γενικό κοντράστ και …αυτό ήταν! Προφανώς αν είχα επιλογή δε θα είχα τραβήξει ποτέ μέσα στο μεσημέρι, με τόσο αδιάφορο φωτισμό και τη θολούρα στην ατμόσφαιρα να είναι στο μέγιστο. Δυστυχώς όμως πολλές φορές βρισκόμαστε, ως φωτογράφοι, αντιμέτωποι με συνθήκες που είναι υπεράνω ελέγχου και πρέπει να μάθουμε τις εκμεταλλευόμαστε στο έπακρο, αποκομίζοντας το μέγιστο.

 – To άρθρο ενημερώθηκε, από παλιότερη εκδοχή του, στις 4/4/18

Σχετικά με το συντάκτη

Γιώργος Τσάφος

Γιώργος Τσάφος

Συνεργάζεται με τα περιοδικά μας από το 2002. Μέλος του διεθνούς φωτογραφικού πρακτορείου Lonely Planet Images για περισσότερο από 15 χρόνια, έχει δημοσιεύσει εικόνες του σε Lonely Planet, Frommer’ s, Dorling kindersley και National Geographic Traveler. Έχει συνεργαστεί επίσης με New York Times, Sunday Times, Καθημερινή, Icon Travellers κ.ά. Είναι συγγραφέας του βιβλίου «Ψηφιακή Φωτογραφία - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε» και εισηγητής τεχνικών σεμιναρίων που απευθύνονται τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε ερασιτέχνες φωτογράφους.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   
Black Friday 2018 - οι προσφορές ξεκίνησαν: 
τι πρέπει να προσέξετε προτού αγοράσετε!

 

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο