Know How

5 ΣΗΜΑΔΙΑ ΟΤΙ ΒΕΛΤΙΩΝΕΣΑΙ ΩΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ!

Καιρός για …αυτο-ανάλυση!

Όποιο κι αν είναι το σημείο αφετηρίας ενός δημιουργού στη φωτογραφική του διαδρομή, εύλογα ο στόχος είναι ένας: η εξέλιξη! 

Προκειμένου αυτή να επιτευχθεί, είναι απαραίτητο οι λήψεις σας να περάσουν τη βάσανο της κριτικής – όχι και η ευκολότερη διαδικασία ασφαλώς, ειδικά αν επιχειρείτε να συνδυάσετε την κριτική με την αυτοκριτική. Το σχετικό όφελος που θα αποκομίσετε, ωστόσο, αξίζει τον κόπο!

Χέρι βοήθειας στην προσπάθεια προσφέρει ο φωτογράφος Mark Denney ο οποίος συνέταξε μια λίστα από πέντε σημάδια που καταδεικνύουν με σαφήνεια αν βρίσκεστε στο σωστό δρόμο ή όχι. Ας τα δούμε!


1. Καλύτερη σύνθεση

Ένας από τους ευκολότερους τρόπους να αξιολογήσετε αν οι συνθετικές δεξιότητές σας βελτιώνονται είναι να επανεξετάσετε τις παλιές σας λήψεις. Πολλές φορές αφού λ.χ. ανεβάσετε τις φωτογραφίες σας στα social media, δεν επιστρέφετε προκειμένου να τις ξαναδείτε. Έτσι χάνονται ουσιαστικά, ειδικά εάν ανεβάζετε συχνά νεό υλικό. Ωστόσο, μόνο όταν βλέπετε τις προηγούμενες λήψεις σας μπορείτε να εκτιμήσετε αν βελτιώνεστε ή όχι.

grayscale photography of balusters

Mauricio Artieda, Unsplash

2. Έμφαση στη χρήση του ιστογράμματος

Ο Denney, όπως και κάθε άλλος φωτογράφος στην αρχή της καριέρας του, βασιζόταν περισσότερο στην εικόνα που έβλεπε από την οθόνη της κάμεράς του παρά στο ιστόγραμμα. Ως αποτέλεσμα, οι περισσότερες από τις εικόνες του, κατά τη συγκεκριμένη περίοδο, “υπέφεραν” από υποέκθεση. Μάθετε πώς λειτουργούν τα ιστογράμματα και αρχίστε να τα χρησιμοποιείτε όταν φωτογραφίζετε. Η εμπιστοσύνη σε αυτά είναι ένα ξεχωριστό σημάδι βελτίωσης.

3. Διεύρυνση αριθμού των φακών

Δεν χρειάζεται απαραίτητα να έχετε τον καλύτερο φακό που κυκλοφορεί. Απλά, όταν μπείτε στη διαδικασία να αναζητάτε τη δυνατότητα χρησιμοποίησης περισσότερων και διαφορετικών φακών για να έχετε μεγαλύτερη ευελιξία και περισσότερες επιλογές στις λήψεις σας, έχετε άλλη μια επιβεβαίωση πως κινείστε σωστά.

4. Προσεκτικότερη επιλογή στο φως

Όλοι γνωρίζουν την αξία που έχουν συγκεκριμένες ώρες της ημέρας για τη φωτογραφία. Ωστόσο, περισσότερο κι από το χρώμα και τις υπέροχες ανταύγειες στον ουρανό που προσφέρει π.χ. το λυκόφως και το λυκαυγές, οι λήψεις στις ώρες της ημέρας που προσφέρουν την κατάλληλη υφή για τη δημιουργία ενός τρισδιάστατου εφέ, μαρτυρούν πως προχωράτε από το καλό προς το καλύτερο.

green grass during golden hour

Mike Erskine, Unsplash

5. Επεξεργασία χωρίς υπερβολές

Εύκολα μπορεί να ξεχωρίσει ένας αρχάριος φωτογράφος από έναν έμπειρο επαγγελματία – αρκεί να προσέξει κανείς τον τρόπο με τον οποίο επεξεργάζεται ο καθένας τις φωτογραφίες του. Υπάρχουν, βλέπετε, έντονες ενδείξεις (διάβαζε: λάθη) στην τακτική του πρώτου: υπερβολικός κορεσμός, υπερβολική χρήση του clarity, λάθος white balance, έντονο εφέ HDR και υπερβολικό sharpening. Όταν αυτά τα χαρακτηριστικά αρχίζουν να εκλείπουν, προκύπτουν εικόνες όπως η παρακάτω – και περισσότερα βήματα προς τα εμπρός έχουν επιτευχθεί!

Δείτε την ανάλυση όλων των παραπάνω, στο video που ακολουθεί:

Aφού μελετήσετε/μελετήσατε τα παραπάνω, ρίξτε μια ματιά στις παλιές δουλειές σας, έχοντας αυτά τα κριτήρια στο μυαλό σας, και κρίνετε μόνος (-η) σας: Βελτιώνεστε ως φωτογράφος;

  • Φωτό: Martin Damboldt, Pexels

Photonet Newsletter
Kάθε Τρίτη & Πέμπτη όλα τα φωτογραφικά νέα δωρεάν!

   



Aρθρογράφος

Νίκος Κατσουλώτος

Διδάκτορας Ψηφιακών Τεχνών, με ειδίκευση στο cinemagraph (Πανεπιστήμιο του Βελιγραδίου) και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στις Εφαρμοσμένες Τέχνες, με θέμα την πολιτική αφίσα (Ακαδημία Τεχνών του Νόβι Σαντ). Είναι Πτυχιούχος Γραφιστικής από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και συνεργάτης της Νexus Publications AE από το 2009, ως graphic designer και αρθρογράφος. Έχει συγγράψει τα βιβλία "Photoshop ...απλά!" και "Cinemagraph" που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις μας. Από το 2019 είναι contributing writer στην "ΗuffPost Greece" και συνεργάτης της "Εφημερίδας των Συντακτών". Από το Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο του 2022 εργάστηκε ως Εκπαιδευτής στο Τμήμα «Γραφιστική Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων» του Δημοσίου ΙΕΚ Αμπελοκήπων. Από τον Οκτώβριο του 2022, διδάσκει στο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;