Καθώς λίγες ημέρες απομένουν μέχρι να κλείσουν οι συμμετοχές (στις 31 Μαΐου 2021) για το διαγωνισμό φωτογραφίας Redline Challenge της Canon Europe, οι Πρεσβευτές της εταιρίας αποκαλύπτουν πώς θα αντιμετωπίσουν το θέμα του «Φωτός στο Σκοτάδι».
Οι Valtteri Hirvonen, Eliška Sky και Aline Deschamps μοιράζονται οδηγίες και συμβουλές με επίδοξους φωτογράφους – είτε δίνοντας έμφαση στις σκιές, πειραματίζομενοι με διαφορετικές πηγές φωτός, είτε φωτογραφίζοντας με μεγάλες εκθέσεις – προωθούν δημιουργικές, πειραματικές τεχνικές για να πετύχουν την τέλεια λήψη.
Συμβουλή 1: Δώστε έμφαση στις σκιές
Ενθαρρύνοντας τους συμμετέχοντες στο Redline Challenge, η φωτογράφος μόδας και τέχνης Eliška Sky δήλωσε: «Δεν χρειάζεται πάντα να φωτίζετε ολόκληρη τη σκηνή – αφήστε τη σκιά να κάνει τα μαγικά της. Νομίζω ότι οι άνθρωποι συχνά φοβούνται να χρησιμοποιήσουν σκιές επειδή θέλουν μια απαστράπτουσα, καθαρή εμφάνιση, αλλά προσωπικά μου αρέσει να τονίζω τις σκιές». Οι εξαιρετικά στυλιζαρισμένες, τολμηρές και συχνά σουρεαλιστικές εικόνες της παίζουν με σκιές και φως, και της έχουν χαρίσει πολλά βραβεία.
«Στην παραπάνω εικόνα, ήθελα να δημιουργήσω ένα θέμα με αστέρια στο νυχτερινό ουρανό. Για να δημιουργήσω τα μικροσκοπικά αστέρια στο πρόσωπο του μοντέλου, έκοψα τα σχήματα σε ένα κομμάτι χαρτόνι και άναψα ένα μικρό, άμεσο φως μέσα από τις τρύπες. Μπορείτε να δείτε αμέσως την επίδραση αυτής της τεχνικής στην εικόνα» δήλωσε η Eliška.
Από την πλευρά της, η φωτογράφος ντοκιμαντέρ Aline Deschamps στηρίζεται στο περιβάλλον της για να εισαγάγει τη σκιά με αυθεντικό τρόπο. «Είναι σημαντικό για το ντοκιμαντέρ να μην προσθέσετε τίποτα που δεν είναι ήδη συνδεδεμένο με το θέμα, ωστόσο, θα πρέπει να κανονίσετε μια πρόσθετη σκιά ή, για παράδειγμα, να φωτίσετε ένα φυτό έτσι ώστε να ρίχνει μια σκιά στο θέμα σας για να κάνει την εικόνα πιο ατμοσφαιρική – αυτό είναι εντάξει».
Συμβουλή 2: Πειραματιστείτε με διαφορετικές πηγές φωτός
Με έναν διαγωνισμό που διεξάγεται σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, όπως αυτός εδώ, μπορεί να είναι εύκολο να βασιστείτε σε παραδοσιακές τεχνικές και εργαλεία όπως το φλας της φωτογραφικής μηχανής σας ή ένα πάνελ φωτισμού, αλλά οι Πρεσβευτές της Canon τονίζουν τη δύναμη του πειραματισμού με διαφορετικές πηγές φωτός.
Ο Φινλανδός φωτογράφος άγριας φύσης, Valtteri Hirvonen, έχει μεγάλη εξοικείωση με τις λήψεις στο σκοτάδι. Με τη χώρα του να βρίσκεται στο βαθύ σκοτάδι της νύχτας για σχεδόν τη μισή χρονιά, έχει γίνει βαθύς γνώστης της αξιοποίησης του σκοταδιού και της δημιουργίας τεχνικών για να χρησιμοποιήσει στο έπακρο αυτό το λίγο φως του δίνει η φύση. «Δεν υπάρχουν κανόνες κατά τη λήψη στο σκοτάδι, μπορεί να είναι θολό ή κοκκώδες, αλλά με μερικές απλές τεχνικές φωτισμού μπορείτε να μεταμορφώσετε εντελώς γνωστά τοπία. Όσο πιο σκούρο είναι, τόσο μεγαλύτερη επίδραση μπορείς να έχεις με το φως σου».
«Σε αυτή την εικόνα, έβαλα το ελαφρύ φωτιστικό μου πάνελ στη σκηνή μου και το χρησιμοποίησα για να δημιουργήσω ένα αυτοσχέδιο soft box που θα φώτιζε τα γύρω δέντρα. Για αυτή την εικόνα, χρειαζόμουν έντονο σκοτάδι για να κάνω το απαλό φως που δημιούργησε η σκηνή να ξεχωρίζει», δήλωσε ο Valtteri.
Το φως και η σκιά είναι επίσης σημαντικά μέρη του έργου της Eliška Sky, για το οποίο συνιστά τη χρήση μιας σειράς διαφορετικών πηγών φωτός – όπως πυρσοί, προβολείς ή ακόμη και φώτα ποδηλάτου – για να δημιουργήσετε τη σωστή εμφάνιση και αίσθηση για κάθε εικόνα. «Η χρήση ενός φωτός ποδηλάτου είναι σημαντική, καθώς παράγει καλά καθορισμένες σκιές. Η φωτογράφιση στο σκοτάδι με αυτή τη μικρή, άμεση πηγή φωτός μπορεί να είναι συναρπαστική επειδή σας δίνει μια πραγματικά δραματική, στυλιζαρισμένη εμφάνιση. Μου αρέσει επίσης να φωτίζω τη σύνθεσή μου με την εικόνα μιας φωτογραφίας μέσω προβολέα – έχοντας ένα μοντέλο μπροστά από την προβολή παραμορφώνω την εικόνα και δημιουργώ μια πιο αφηρημένη, ενδιαφέρουσα φωτογραφία».
Η Aline εξηγεί πώς χρησιμοποιεί υπάρχουσες, αντισυμβατικές πηγές φωτός διαθέσιμες στο περιβάλλον της για να δημιουργήσει ατμόσφαιρα. «Όταν συναντώ πρόσφυγες ή μετανάστες οικιακούς βοηθούς μέσα στα σπίτια τους, συνήθως δεν υπάρχουν πολλά παράθυρα ή πολλές πηγές εξωτερικού, φυσικού φωτός», λέει. «Το πρώτο πράγμα που θα κάνω είναι να αρχίσω να ψάχνω για άλλα στοιχεία φωτισμού που είναι ήδη εκεί και μπορώ να χρησιμοποιήσω. Αυτό μπορεί να πάρει πολλές διαφορετικές μορφές. Για παράδειγμα, αν υπάρχει ένα παράθυρο δίπλα στο άτομο, παρόλο που είναι σκοτεινά, μπορεί να υπάρχει ακόμα λίγο φως για να πειραματιστώ. Ή μπορεί να υπάρχουν επιτραπέζιες λάμπες ή κεριά, ή κάποια άλλη πηγή φωτισμού».
Συμβουλή 3: Παίξτε με μεγάλες εκθέσεις
Η ζωγραφική με φως είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δημιουργήσετε φωτογραφίες τοπίου που φαίνονται αφύσικες, εξηγεί ο Valtteri. «Χρησιμοποίησα ένα drone για να φωτίζω τη σκηνή μου και να δημιουργήσω αυτή την πραγματικά μυστηριώδη, εναλλακτική πραγματικότητα. Χρησιμοποιώντας μεγάλη έκθεση, δημιούργησα μονοπάτια φωτός καθώς και την κόκκινη λάμψη στα δέντρα. Τα drones είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για να βάλετε φως και χρώμα εκεί που δεν θα το βλέπατε ποτέ στη φύση. Θα μπορούσατε να το κάνετε εξίσου εύκολα με ένα κόκκινο φως ποδηλάτου – αν όχι καλύτερα», συνεχίζει. «Είναι συναρπαστικό να βλέπεις το κόκκινο φως να έρχεται σε αντίθεση με το βαθύ μπλε του νυχτερινού ουρανού».
Για να χρωματίσετε με μια πηγή φωτός, όπως ένα drone ή ακόμα και ένα στυλό λέιζερ, είναι σημαντικό να ρυθμίσετε σωστά την κάμερά σας, σύμφωνα με την Eliška Sky. «Χρησιμοποιώ χαμηλές ταχύτητες κλείστρου μαζί με φλας και στη συνέχεια χρησιμοποιώ ένα στυλό λέιζερ για να σχεδιάσω με φως. Μια ταχύτητα κλείστρου 2 δευτερολέπτων, με ISO περίπου 100 και διάφραγμα στα 11 δημιουργεί αυτά τα φωτεινά ίχνη. Μπορείτε εύκολα να ζωγραφίσετε οποιοδήποτε σχήμα ή να τονίσετε ορισμένα στοιχεία του θέματος σας με αυτή την τεχνική. Ποτέ δεν ξέρεις τι θα πάρεις, οπότε απλά πρέπει να πειραματιστείς».
Ο διαγωνισμός
Εάν αισθάνεστε εμπνευσμένοι από τους Πρεσβευτές της Canon, υπάρχει ακόμα χρόνος για να τραβήξετε και να τους στείλετε τη δική σας τέλεια εικόνα. Οι συμμετοχές είναι ανοικτές μέχρι τις 23:59 στις 31 Μαΐου 2021, για να συμμετάσχετε κι εσείς στο Redline Challenge της Canon με ένα κλικ εδώ!
- Φωτό στην κορυφή της σελίδας: ο φωτογράφος άγριας φύσης Valtteri Hirvonen, έβαλε την κάμερά του να συλλάβει αυτό το πλάνο μακριάς έκθεσης καθώς έκανε σκι πίσω από το δέντρο με τον προβολέα του. Η λήψη έγινε με μια Canon EOS R5, φακό Canon RF 24-70mm F2.8L USM στα 34mm, 30 sec, f/5.6 και ISO100.