Mεγάλη Προσφορά Nitecore!
Ενδιαφέρουν

CANON: OI TAΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟ 2021!

Τι μπορούμε να περιμένουμε;

Από τη μελλοντική τεχνολογία απεικόνισης μέχρι το συναισθηματισμό για το παρελθόν, η Canon μοιράζεται τις προβλεπόμενες τάσεις της στη φωτογραφία, τη βιντεοσκόπηση και την εκτύπωση!

Το 2020 ήταν μια άνευ προηγουμένου χρονιά. Ο τρόπος ζωής, εργασίας και αλληλεπίδρασης έχει αλλάξει ριζικά και οι επιπτώσεις του 2020 θα γίνουν αισθητές στα επόμενα χρόνια. Έτσι, με απρόβλεπτους παράγοντες και αβεβαιότητα να κυριαρχούν στη ζωή των ανθρώπων, αλλά με την ελπίδα στον ορίζοντα, τι σημαίνει αυτό για τον κόσμο της απεικόνισης; Με το βλέμμα προς το μέλλον, η Canon έχει εντοπίσει πέντε βασικές τάσεις που θα διαμορφώσουν αυτά που βλέπουμε το 2021.

Σχολιάζοντας τις τάσεις που εντοπίστηκαν, η Susie Donaldson, ITCG European Marketing Director για την Canon EMEA δήλωσε: «Καθώς κοιτάζουμε μπροστά για το 2021, βλέπουμε μια σειρά από τάσεις που θα επηρεάσουν τον κόσμο της απεικόνισης – από τον τρόπο που καταναλώνουμε τα μέσα ενημέρωσης και την εμπιστοσύνη που θέτουμε στις πηγές ειδήσεων, μέχρι τη νοσταλγία για το παρελθόν. Η Canon έχει να διαδραματίσει ένα ρόλο στις τεχνολογίες που διαμορφώνουν αυτές τις τάσεις – είτε πρόκειται για μια mirrorless κάμερα ή έναν οικιακό εκτυπωτή – και θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε καινοτόμα εργαλεία που δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες να αξιοποιήσουν το δημιουργικό δυναμικό τους μέσω της σύνδεσης με τον κόσμο γύρω τους».

1. Νοσταλγία στο παρόν

Οι άνθρωποι στηρίζονται στο παρελθόν για να τους παρηγορήσει στο παρόν – απλά κοιτάξτε την viral τάση «Εγώ στα 20» που εμφανίστηκε νωρίτερα φέτος και την επαναφορά των ‘zines (αυτο-δημοσιευμένα φυλλάδια), καθώς οι άνθρωποι επιζητούν την αισθητική φαινομενικά απλούστερων εποχών. Κατά τους δύο μήνες μετά την καραντίνα, ο αριθμός των αναζητήσεων στο Google, συμπεριλαμβανομένων των όρων “80s” ή “90s” σχεδόν διπλασιάστηκε. Η έρευνα δείχνει ότι οι τάσεις όπως η νοσταλγία εμφανίζονται σε διαστήματα 30 χρόνων, έτσι είναι πιθανό να δούμε μια μετάβαση από τη νοσταλγία της δεκαετίας του ’80 στη δεκαετία του ’90 το 2021, που θα διαρκέσει όλο το υπόλοιπο της δεκαετίας. Στην Canon, αναμένουμε ότι αυτό έχει σημαντικό αντίκτυπο στις τάσεις της απεικόνισης για το επόμενο έτος, καθώς η αισθητική νοσταλγία της δεκαετίας του ’90 μεγαλώνει σε δημοτικότητα.

Η δύναμη της νοσταλγίας δεν εντοπίζεται μόνο στις εικόνες που καταγράφουμε, αλλά και στα προϊόντα που αγοράζουμε, καθώς οι συσκευές που χρησιμοποιούνται για τη λήψη στατικών ή κινούμενων εικόνων συνεχίζουν να συνδυάζουν ρετρό στιλ με τα τελευταία τεχνολογικά χαρακτηριστικά, όπως εκτυπωτές τσέπης που δημιουργούν φωτογραφίες μεγάλης διάρκειας απευθείας από ένα smartphone. Με παρόμοιο τρόπο, αλγόριθμοι και φίλτρα που χρησιμοποιούνται για τη διόρθωση και επεξεργασία εικόνων μπορούν να επαναφέρουν τις ατέλειες των έντυπων φωτογραφιών του παρελθόντος.

2. Εικόνες προερχόμενες από AI μπαίνουν στην καθημερινότητα

Ενώ η ίδια η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι κάτι το καινούριο, αυτό που έχουμε δει μέχρι σήμερα είναι ένα μικρό μέρος του αντίκτυπου που θα έχουν οι τεχνολογίες της ΑΙ, της μηχανικής μάθησης και της βαθιάς μάθησης στην κοινωνία. Αν και η ανθρώπινη εμπειρογνωμοσύνη θα εξακολουθεί να είναι απαραίτητη, η συνεχής πρόοδος της τεχνητής νοημοσύνης θα μικρύνει το χάσμα και θα επιτρέψει στους φωτογράφους να δημιουργούν εικόνες επαγγελματικού επιπέδου, σε καθημερινή βάση. Το 2021, η Canon προβλέπει ότι οι συσκευές και οι τεχνολογίες με δυνατότητα τεχνητής νοημοσύνης θα γίνουν πιο διαδεδομένες στην καθημερινή καταγραφή περιεχομένου, καθώς οι άνθρωποι συνειδητοποιούν τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει στη λήψη εξαιρετικών εικόνων, ανεξάρτητα από το σύνολο των δεξιοτήτων τους, με όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο και προσπάθεια.

Υπάρχει επίσης η προσδοκία ότι οι εικόνες με γνώμονα την τεχνητή νοημοσύνη θα συνεχίσουν να αυξάνονται σε δημοτικότητα όσον αφορά το ρόλο που διαδραματίζει στη διευκόλυνση της καθημερινής ζωής. Πρόσφατα ευρήματα κατέδειξαν ότι το 62% των millennials θέλουν να είναι σε θέση να πραγματοποιούν αναζητήσεις χρησιμοποιώντας εικόνες και όχι λέξεις-κλειδιά, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη νέα τεχνολογία. Ως αποτέλεσμα, αναμένουμε την επιστροφή συσκευών όπως το Google Glass και του life-logging, μιας καταγραφής των καθημερινών δραστηριοτήτων, η οποία θα δημιουργήσει τεράστιες ροές των οπτικού περιεχομένου που πρέπει να καταγράφεται, να συγκεντρώνεται, να ερμηνεύεται και να αρχειοθετείται. Μπορεί να δούμε την ημέρα, για παράδειγμα, όπου ένα σύστημα AI θα μπορεί να γεμίζει τις κοινωνικές ροές μας, χρησιμοποιώντας εικόνες που συλλέγονται για εμάς, με σχόλια που προστίθενται σε ένα στιλ που μιμείται το μοναδικό τόνο της φωνής, του λεξιλογίου και της προσωπικότητάς μας.

3. Η δύναμη του deepfake και μια κίνηση εμπιστοσύνης

Η αφθονία του περιεχομένου που δημιουργείται από τους χρήστες, οι αμφιλεγόμενοι αλγόριθμοι των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και η αύξηση των θεωριών συνωμοσίας έχουν οδηγήσει σε μαζική δυσπιστία στις πληροφορίες. Τα deepfakes, η μέθοδος που χρησιμοποιείται για να συνδυάσει και να προβάλλει νέες εικόνες ή βίντεο πάνω από το πρωτότυπο, είναι μόνο μία από τις τεχνικές που συμβάλλουν σε fake news και online φάρσες.

Ακριβώς όπως τα εργαλεία της παραγωγής περιεχομένου μεταμορφώνονται, το ίδιο και τα εργαλεία του ελέγχου ταυτότητας, και αναμένουμε να δούμε την εμφάνιση υπηρεσιών και χαρακτηριστικών που κάνουν τα βίντεο και τις εικόνες πιο αξιόπιστα. Από την ενσωμάτωση μεταδεδομένων σχετικά με την προέλευση μιας εικόνας, έως την προσθήκη ετικετών σε φωτογραφίες με ιστορικό επεξεργασίας, η πρόοδος της τεχνολογίας θα βοηθήσει στην καταπολέμηση της δυσπιστίας στα μέσα ενημέρωσης.

4. Η ουδετερότητα του σώματος είναι η νέα θετικότητα του σώματος

Δεν είναι κάτι νέο ότι οι προσδοκίες της εικόνας του σώματος έχουν επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με το 18% όλων των δημοσιεύσεων στο Instagram να χρησιμοποιούν ένα φίλτρο κάποιου είδους.

Ευτυχώς όμως, βλέπουμε μια επαναφορά. Το 2020 ενθάρρυνε τους ανθρώπους να επανεκτιμήσουν αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό και ως αποτέλεσμα αυτού, σε συνδυασμό με τις κοινωνικές αλλαγές προς την πολυμορφία, την ένταξη και την ανοχή, έχουμε δει μια μετατόπιση προς αυτά που το σώμα μας μπορεί να κάνει, και όχι αυτό που δείχνει – μια φιλοσοφία που επινόησε την ουδετερότητα του σώματος. Το 2021, λοιπόν, αναμένουμε μια στροφή προς τα φυσικά επιτεύγματα αντί της αισθητικής, μια μεγαλύτερη ζήτηση για μη ελεγμένες, πιο περιεκτικές εικόνες, με τις εταιρείες και τα μέσα ενημέρωσης να συνεχίζουν να απομακρύνονται από την προβολή ενός καθολικού τύπου ομορφιάς, και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να γίνονται πιο αυθεντικά, με μεγαλύτερη ποικιλομορφία και χωρίς χρήση παραμορφωτικών φίλτρων.

5. Προωθώντας το οικιακό γραφείο και την επανάσταση των οικιακών εκτυπωτών 2.0

Η επιβολή καραντίνας και τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης έχουν αναγκάσει τους εργαζομένους να μετακινηθούν από τα γραφεία στα σπίτια τους, όπου εργάζονται σε τραπεζαρίες, καναπέδες, κρεβάτια και, για τους λίγους τυχερούς, σε αφιερωμένους χώρους για το οικιακό τους γραφείο. Συνολικά, το 78% των εργαζομένων δήλωσαν προτίμηση για εργασία από το σπίτι τουλάχιστον σε περιστασιακή βάση, ακόμη και αν δεν υπήρχαν οι περιορισμοί εξαιτίας της COVID-19.

Αρχικά, οι περισσότεροι εργαζόμενοι στο σπίτι χρησιμοποιούσαν ό,τι διέθεταν πρόχειρο. Εντούτοις, πολλοί δημιουργούν πλέον πιο εξελιγμένους χώρους στο σπίτι τους, στους οποίους μπορούν να εργαστούν, δεδομένου ότι η νέας κατάσταση στην εργασία τείνει να μονιμοποιηθεί, επιφέροντας μεγαλύτερη εξάρτηση σε εκτυπωτές που είναι κατάλληλοι τόσο για εργασία, όσο και για δημιουργικές ενασχολήσεις. Ως αποτέλεσμα, είμαστε στα πρόθυρα μιας δεύτερης επανάστασης στην εκτύπωση στο σπίτι μετά την αρχική έλευση της πληροφορικής στο σπίτι στη δεκαετία του 1990.

Μια μελέτη της υβριδικής εργασίας διαπίστωσε ότι πάνω από τα τρία τέταρτα των εργαζομένων του Ηνωμένου Βασιλείου εκτυπώνουν στο σπίτι και το 64% των εργαζομένων στο σπίτι που ανέφεραν υψηλότερη παραγωγικότητα λένε ότι τυπώνουν περισσότερο από ό,τι έκαναν στο γραφείο. Στις ΗΠΑ, το 48% των επιχειρήσεων έχουν εκχωρήσει μεμονωμένους εκτυπωτές σε υπαλλήλους, και ένα επιπλέον 34% σχεδιάζουν να το πράξουν. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η τάση της εκτύπωσης στο σπίτι και τα υβριδικά μοντέλα εργασίας θα συνεχίσουν να εξελίσσονται και την επόμενη χρονιά.


Θέλεις να μαθαίνεις τα πάντα για τη φωτογραφία;




Aρθρογράφος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Κωνσταντίνος Φλώρος

Στην Νexus Publications AΕ από το 1998, είναι σήμερα ο Διευθυντής Εκδόσεων της εταιρίας. Mέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Περιοδικών Ήχου και Εικόνας (EISA) από το 2003. Μέλος της Ένω­σης Συντακτών Περιοδικού-Ηλεκτρονικού Tύπου (EΣΠΗΤ) και της Διεθνούς Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων (ΙFJ) από το 2005.

Θέλετε να σας ενημερώνουμε προσωπικά;
   

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο