Μια παραδοξολογία είναι ίσως το καλύτερο μέσο προκειμένου να περιγραφούν οι προεκλογικές καμπάνιες των ελληνικών κομμάτων ενόψει των εκλογών για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο που θα διεξαχθούν την προσεχή Κυριακή 26 Μαΐου: είχαν λίγο απ’ όλα και …τίποτα!
Στο πλαίσιο της ανάλυσης που ακολουθεί, καταγράφηκαν λάθη και πάθη, αντιγραφές και αντιδικίες, απόπειρες για χιούμορ και στερεοτυπικές προσεγγίσεις στα όρια του κλισέ. Η αλήθεια είναι πως ακούστηκαν πολλά για την Ελλάδα και λίγα (ίσως ελάχιστα) για την Ευρώπη.
Συμπέρασμα; Δεν υπήρξε μεν κάποια καθοριστική “στιγμή” (αφίσα, spot, ατάκα, φωτογραφία κ.ο.κ.) που να μένει κυρίαρχη ως επίγευση στη μνήμη μας – ωστόσο, έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον να περιγραφούν, με αδρές έστω γραμμές, οι πιο ξεχωριστοί τρόποι με τους οποίους οι βασικοί συνδυασμοί, που συμμετέχουν στις φετινές εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, προσπάθησαν να αποσπάσουν αρχικά την προσοχή και στη συνέχεια την εύνοιά μας.
Προτού, ωστόσο, παρουσιαστούν τα προεκλογικά υλικά των κομμάτων, θα προταχθεί ένα μικρό γενικό σχόλιο που αφορά στην ψηφιακή παρουσία τους στα social media. Πρόσφατα παρουσιάστηκαν τα ευρήματα από μια ενδιαφέρουσα έρευνα βρετανικού πανεπιστημίου, με επικεφαλής την Ελληνίδα Επίκουρη Καθηγήτρια Αναστασία Βενετή. Για τις ανάγκες της έγιναν 22 συνεντεύξεις πολιτικών και συμβούλων πολιτικής επικοινωνίας (τα ονόματων των οποίων δεν δημοσιοποιήθηκαν) μεταξύ Μαρτίου – Μαΐου 2018. Μια από τις βασικότερες διαπιστώσεις της έρευνας είναι πως οι Έλληνες πολιτικοί δεν ήταν ακόμα αρκετά εξοικειωμένοι με τη χρήση των δυνατοτήτων των social media στην πολιτική επικοινωνία και τις πολιτικές καμπάνιες. Αν και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λειτουργούν “ως ένας τρόπος άμεσης επικοινωνίας με τους ψηφοφόρους -παρακάμπτοντας τα παραδοσιακά μέσα-” οι Έλληνες πολιτικοί “παράλληλα φοβούνται τη χρήση τους για διαφόρους λόγους όπως οι εκφράσεις μίσους σε online περιβάλλοντα, η έκθεση της οικογένειας, η παραποίηση λεγομένων κ.ά.”. Τούτο έχει ως αποτέλεσμα για παράδειγμα στο YouTube, όλοι οι λογαριασμοί των πολιτικών κομμάτων να έχουν απενεργοποιημένα τα σχόλια.
Ένα χρόνο μετά, η αντίστοιχη διαπίστωση που προκύπτει από την ανάλυση της τρέχουσας καμπάνιας είναι πιο αισιόδοξη: αρκετά κόμματα κατάφεραν, με αξιοσημείωτη επιτυχία, να διαχειριστούν τα προφίλ τους στα social media, ανεβάζοντας πολύ τακτικά post, βίντεο και φωτογραφίες. Εκμεταλλεύτηκαν επίσης τη δυνατότητα live μετάδοσης των συγκεντρώσεων, των ομιλιών και των συνεντεύξεων των επικεφαλής τους.
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στη Huffington Post, με ένα κλικ εδώ!